درخواست مشاور سابق ترامپ از وی جهت امتناع از ارائه اطلاعات محرمانه به لندن

© AP Photoدرخواست مشاور سابق ترامپ از وی جهت امتناع از ارائه اطلاعات محرمانه به لندن
درخواست مشاور سابق ترامپ از وی جهت امتناع از ارائه اطلاعات محرمانه به لندن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور سابق رئیس جمهور آمریكا از وی خواسته بود تا در صورت به قدرت رسیدن جرمی کوربین از ارائه اطلاعات محرمانه به لندن خودداری نماید.

به گزارش اسپوتنیک، عظیم ابراهیم، استاد دانشكده نظامی ارتش آمریكا و مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در گزارشی که توسط روزنامه "تلگراف" مورد بررسی قرار گرفته است بیان می‌کند که در صورتی آنکه جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا به قدرت برسد، وی می تواند اطلاعات ارائه شده به لندن در مورد اقدامات مسکو و تهران را به مقامات روسی و ایرانی منتقل کند.

ابراهیم از ترامپ خواسته است تا در صورت كسب پست نخست وزیری انگلیس توسط كوربین، از ارائه اطلاعات محرمانه به لندن امتناع ورزد. وی همچنین به رئیس جمهور آمریكا توصیه كرده است تا نقش انگلیس در ناتو را كاهش دهد.

ترامپ گفت: جانسون دقیقا همون کسی است که انگلستان نیاز دارد. - اسپوتنیک ایران
ترامپ معتقد است که جانسون دقیقا همان کسی است که انگلستان نیاز دارد

تلگراف می‌نویسد که کوربین می‌تواند به طور جدی از روسیه دفاع کند و همچنین از اقداماتی که به نظر وی در ارتباط با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه خصمانه است، ممانعت کند. سخنگوی حزب کارگر بریتانیا در این خصوص گفت: کوربین تمام تلاش خود را برای محافظت از مردم بریتانیا انجام خواهد داد. یک منبع دیگر از این حزب گفت که نویسنده این گزارش - نماینده حزب جمهوریخواه ایالات متحده آمریکا – می‌خواهد بوریس جانسون، که او را شبیه به ترامپ می‌شمارند، در قدرت حفظ کند.

در آپریل سال گذشته، ساندی تایمز تحقیقات مشترکی را با دانشگاه سوانزی منتشر کرد که در آن از تلاش‌های روسیه برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات در انگلستان صحبت می‌شد. به گفته روزنامه نگاران، این پشتیبانی روسیه مربوط به حزب کارگر و رهبر آن کوربین بوده است. سفارت روسیه در انگلیس مطالب این روزنامه را بیهوده و پوچ اعلام کرد.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ در بدو ورود خود به انگلیس با انتشار توئیتی به‌شدت از صادق‌خان، شهردار لندن انتقاد و وی را یک بازنده کامل توصیف کرده بود. جرمی کوربین ضمن محکوم کردن اظهارات رئیس ‌جمهور آمریکا علیه شهردار لندن، تأکید کرد که به داشتن یک شهردار مسلمان افتخار می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала