افشای اسناد سازمان سیا در استفاده از حیوانات برای جاسوسی

CC BY-SA 2.0 / Oceancetaceen / Amazonas-Flussdelfin Orinokoافشای اسناد سازمان سیا در استفاده از حیوانات برای جاسوسی
افشای اسناد سازمان سیا در استفاده از حیوانات برای جاسوسی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان مرکزی اطلاعات ایالات متحده آمریکا برخی از اسناد مربوط به استفاده از حیوانات از جمله دلفین ها، پرندگان و حتی گربه ها برای جاسوسی در سال های «جنگ سرد» پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک، در خصوص اینکه آمریکا و اتحاد شوروی از حیوانات برای فعالیت های جاسوسی و اطلاعاتی استفاده می کردند برکسی پوشیده نیست. اسنادی در سایت سازمان اطلاعات آمریکا منتشر شده است که برخی جزئیات جدید و نامعلوم در این رابطه را فاش می کند. از جمله عکس کبوتری با دوربین عکاسی روی گردن در موزه ی سازمان سیا که برای بازدید عموم بسته است، منتشر شد. این دوربین عکاسی ۳۵ گرم بوده و ۵ گرم آن بندی است که با آن به بدن پرنده محکم می شود.

در سازمان سیا برنامه استفاده از حیوانات به منظور جاسوسی از سال های ۱۹۶۰وجود داشته است. در کنار کبوتران از گربه ها، سگ ها، پرندگان و دلفین ها نیز استفاده می شد.

پرندگانی شامل کبوترها و کلاخ ها به منظور ارسال بارهای بسیار کوچک از جمله دستگاه های استراق سمع استفاده می شدند.

برای ارسال بازها از دلفین ها نیز استفاده می شود. در پایگاه فلوریدا از این حیوانات برای حمله به کشتی های دشمن فرضی استفاده می کردند و همچنین می خواستند دستگاه های ثبتی قرار دهند.

اسناد ۱۹۷۶ نشان می دهد که سازمان اطلاعات آمریکا از این عملیات های جاسوسی در محدوده اتحاد جماهیر شوروی نیز استفاده کرده است. پرنده هایی را به لنینگراد و بر روی پایگاه های در خارج از مرزهای شوروی فرستاده اند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала