اشرافی گری مذهبی در ایام عید و ایام محرم +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات فروش فوق‌العاده ایران خودرو اعلام شد
جزئیات فروش فوق‌العاده ایران خودرو اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وقتی از اشرافی گری مذهبی صحبت می کنیم، دقیقا چه می گوئیم!

به گزارش اسپوتنیک، در حال حاضر که فشار اقتصادی کمر بسیاری از مردم را خم کرده است و تبدیل به یک بحران سیاسی-اجتماعی شده، جامعه مذهبی ایران نسلی از اشرافیت را تجربه می‌کند که زیر لوای دین قرارگرفته است.

View this post on Instagram

A post shared by کانال گیزمیز‌‌‌ 💯 (@gizmiztel) on

در یکی از خیابان های تبریز، عده ای از جوانان با خودروهای بسیار لوکس در روز عید غدیر به خیابان آمده بودند و پشت سر هم حرکت می کردند. آنها با پخش مداحی و در دست داشتن پرچم این روز را اینگونه جشن گرفتند.

View this post on Instagram

A post shared by mansour dehestani (@drdehestani) on

مشابه این اتفاق در ایام محرم نیز بسیار رخ می دهد. کارناوالی از خودروهای لاکچری و بسیار لوکس با صدای بلند نوحه پخش کرده و توجه مردم را اینگونه به خود جلب می کنند.

بسیاری از کاربران، نام این کارناوال را کارناوال حسرت نامیدند و معتقدند که این افراد اساسا با مذهب بیگانه اند چرا که اساس مذهب بر عدم خودنمایی و ساده زیستی بنا شده است. به گفته این دسته از کاربران، اگر کسی با عرق جبین به پولی دست پیدا کرده و خودرویی خریده است، اصلا اشکالی ندارد اما با رویه خودنمایی و ایجاد حسرت در جامعه، مردم را دچار مشکل خواهد کرد.
بسیاری از کاربران از این حرکت بسیار انتقاد کرده اند و معتقدند که حداقل در دین اشرافیگری وجود ندارد و این افراد از آن سواستفاده می کنند.

عده ای از کاربران نیز عنوان کردند که در تبریز این خودروها بسیار ارزان است چرا که منطقه آزاد محسوب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала