صحبت های سیاستمدار ایرانی درباره ارتباط بین فضای مجازی و مواد مخدر

© Photo / Youtube/TechTalksتهران از احتمال خروج از برجام سخن گفت
تهران از احتمال خروج از برجام سخن گفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دفتر رئیس جمهور ایران از نقش فضای مجازی در گسترش دسترسی به مواد مخدر سخن گفت .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جراید ایران، محمود واعظی گفت : زمانی که بتوانیم مساله مبارزه با موادمخدر را به عنوان یک گفتمان تبدیل کنیم یعنی در اهدافمان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر موفق بوده‌ایم.

وی افزود: امروز شرایط جهان تغییر کرده است و مساله مبارزه با مواد مخدر به دلیل تاثیرات منفی خانمان سوزی که داشته است باید بیشتر از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

واعظی گفت: اگر فضای مجازی نبود و اگر اطلاعات این گونه منتقل نمی شد امروز در کشور ما بحث مواد صنعتی و شیمیایی آنقدر در دسترس نبود و دسترسی به مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی آسان نبود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: در سالهای گذشته مبارزه با موادمخدر مبارزه با موادمخدر سنتی بود ولی الان با به بازار آمدن مواد مخدر صنعتی گرفتاری‌ها و مبارزه با مواد مخدر را دشوار کرده است.

وی ادامه داد: ایران به دلیل پافشاری بر روی استقلال خود یک کشور معمولی نیست و طبیعی است که در دنیا دوستان فراوانی دارد و از طرفی هم دشمنانی دارد.

واعظی بیان کرد: می‌بینیم که حمایت‌های مالی بسیاری از کشورهایی با شرایط تقریبا مشابه با ایران می‌شود که در زمینه پناهندگان و چه در زمینه مبارزه با مواد مخدر ولی این موضوع در رابطه با ایران اینگونه نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: با تجهیزات سنتی نمی‌توانیم به مبارزه با مواد مخدر آن هم مواد مخدر صنعتی برویم باید تجهیزات مبارزه ایران در حوزه مواد مخدر مدرن و به روز شود.

وی گفت: پایین آمدن سن اعتیاد و افزایش اعتیاد در بانوان بسیار خطرناک است چرا که بانوان کانون خانواده هستند و اگر به اعتیاد دچار شوند صدمات غیرقابل جبرانی را بر جای می‌گذارند.

واعظی تاکید کرد: ما باید جوانان را با موادمخدر و راه های پیشگیری از آن آشنا کنیم چراکه بسیاری از جوانان به دلیل عدم آگاهی از مضرات و آسیب های مواد مخدر به این راه کشیده می شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: باید با کشورهای منطقه وارد گفت‌وگو شویم یک در رابطه با مسئولیت پذیری آنها ( آن کشور باید بداند اگر ترانزیتی از مواد مخدر از کشورش عبور کند دودش اول به چشم خودش می رود) و دو در مورد کشورهای هدف باید آنها را پای کار آورد و آنها را مجاب کرد تا در زمینه مبارزه با موادمخدر ایران را یاری کنند.

وی گفت: اولویت ما باید در ابتدا پیشگیری باشد و بعد درمان، ما باید جدی تلاش کنیم مساله کاشت و تولید و فناوری و تجارت و ترانزیت را در اولویت مبارزه قرار دهیم و همچنین افغانستان را مجاب به همکاری با ایران کنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала