حوثی ها مسئولیت حمله به پالایشگاه عربستان را برعهده گرفتند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحوثی ها مسئولیت حمله به پالایشگاه عربستان را برعهده گرفتند
حوثی ها مسئولیت حمله به پالایشگاه عربستان را برعهده گرفتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای حوثی یمن اعلام کردند که با کمک 10 پهپاد، دو پالایشگاه نفت در عربستان را مورد حمله قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، حوثی های یمن، امروز شنبه، حمله پهپادی خود به پالایشگاه های نفت شرکت آرامکو عربستان سعوی را تایید کردند.

انفجار و آتش سوزی در پالایشگاه های نفتی عربستان - اسپوتنیک ایران
انفجار و آتش سوزی در پالایشگاه های نفتی عربستان + ویدئو

پیش از این خبرگزاری "اسپا" از وقوع آتش سوزی در دو پالایشگاه نفت در عربستان در پی حملات پهپادی شب گذشته خبر داد. این آتش سوزی ها در  مجموعه کارخانه های پالایشگاه بقیق در شرق عربستان و خریص در شرق ریاض متعلق به شرکت آرامکو رخ داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به شبکه "المسیره" در همین راستا اعلام کرد:" نیروهای ما با استفاده از ده پهپاد علیه دو پالایشگاه نفت در بقیق و خریص واقع در شرق عربستان عملیات گسترده انجام دادند. این بزرگترین عملیات در عمق خاک عربستان بوده است."

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала