توضیحات بعیدی نژاد درباره فروش نفتکش آدریان دریا

© AP Photo / Marcos Morenoتوضیحات بعیدی نژاد درباره فروش نفتکش آدریان دریا
توضیحات بعیدی نژاد درباره فروش نفتکش آدریان دریا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمید بعیدی نژاد ادعای آزادی نفتکش آدریان دریا در سایه ضمانتهای سنگین ایران نزد دولت انگلیس را دروغ خواند.

به گزارش اسپوتنیک، حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن آزادی نفتکش آدریان دریا را در سایه اقتدار سیاسی و دیپلماتیک ایران دانست.

بعیدی نژاد در یک رشته توئیت و به نقل از رئیس دولت جبل الطارق نوشت: ایران اعلام کرده بود که نفتکش به مقصد کشور تحت تحریم اتحادیه اروپا نخواهد رفت، اما تعهدی به ما نداده بود که نفت ایران از سوریه سر در نیاورد. لذابا فروش نفت به شرکت خصوصی نمیتوان ایران را متهم به نقض موضع رسمی خود نمود.

سفیر ایران در لندن می‌افزاید: وقتی مقامات انگلیس و جبل الطارق بعد از تصمیم به رفع توقیف نفتکش، به تعهد ایران اشاره کردند، برخی از معاندین که نمیتوانستند آزادی نفتکش در سایه اقتدار سیاسی و دیپلماتیک ایران را باور کنند،این تعهد را، به دروغ، به سپردن ضمانتهای سنگین ایران نزد دولت انگلیس و زد و بند سیاسی تفسیر کردند.

وی در انتها می‌نویسد: خوشحالیم که امروز برای همه کاملا مشخص گردید که منظور طرف انگلیسی از تعهد ایران همان اظهارات رسمی و متن یادداشت رسمی سفارت ایران بوده است. و مشخص گردید که ایران نفت خود را به یک شرکت خصوصی در دریا فروخته که اینهم نقض اظهارات رسمی مقامات کشور مورد اشاره در یادداشت سفارت نمیباشد.

​​یادآور می شود که، در 4 ژوئیه، مقامات جبل الطارق، نفتکش ایرانی گریس 1 (آدریان دریا) را به جرم نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف نمودند و بیش از یک ماه بعد، مقامات جبل الطارق تصمیم به آزاد کردن نفتکش گرفتند. براساس گزارش رسانه‌ها، این اتفاق چند ساعت پس از درخواست آمریکا برای ادامه توقیف این نفتکش رخ داده است.

پیشتر عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از پهلو گرفتن نفتکش ایرانی آدریان دریا در سواحل مدیترانه و تخلیه محموله آن خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала