پمپئو نخواست مشاور ترامپ شود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو نخواست مشاور ترامپ شود
پمپئو نخواست مشاور ترامپ شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد نامزدی مایک پمپئو، وزیر خارجه فعلی برای عهده دار شدن سمت مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری را مورد بررسی قرار نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را دفتر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرده است.

ترامپ روابط خود با پمپئو را عالی ارزیابی کرده و گفت:" عقاید ما در بسیاری از زمینه باهم مطابقت دارد" اما وی ترجیح داده کس دیگری مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری شود و افزود با نظر پمپئو موافق است.

پیشتر گزارش داده شده بود که ترامپ در حال بررسی انتصاب مایک پمپئو به سمت مشاور امنیت ملی خود به جای جان بولتون است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در تاریخ 10 سپتامبر در صفحه خود در توییتر اعلام نمود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار نموده است. ترامپ، به آقای بولتون اعلام نمود که دیگر نیازی به حضور او در کاخ سفید آمریکا نیست. رئیس جمهور آمریکا، علت اخراج جان بولتون را اختلاف نظر شدید با وی دانست.  ترامپ در توییتر درباره اخراج بولتون نوشت: "من با بسیاری از پیشنهادات وی مانند دیگر افراد در دولت مخالف بودم و از جان خواستم استعفا دهد ، كه وی امروز صبح  این کار را انجام داد. از سوی دیگر، جان بولتون اعلام نموده است که خود وی شخصا استغفای خود را تقدیم نموده است. به عقیده برخی کارشناساسان، اختلاف بر سر موضوع ایران و در نهایت افغانستان علت این برکناری می باشد. در حال حاضر، این سمت به طور موقت به چارلی کوپرمن واگذار می‌شود. کوپرمن پیش‌ از این به عنوان معاون جان بولتون مشغول به کار بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала