دو فیلم ایرانی در فهرست یکصد فیلم برتر قرن بیست و یکم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دو فیلم ایرانی در فهرست یکصد فیلم برتر قرن بیست و یکم
دو فیلم ایرانی در فهرست یکصد فیلم برتر قرن بیست و یکم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نام دو فیلم ایرانی در فهرست یکصد فیلم برتر سینمای جهان که از سال 2000 میلادی تاکنون ساخته شده‌اند به چشم می‌خورد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه گاردین دو فیلم ایرانی از ساخته‌های عباس کیارستمی و اصغر فرهادی را در فهرست 100 فیلم برتر سینمای جهان که از سال 2000 میلادی تاکنون ساخته شده‌اند قرار داد.

فیلم ایرانی قصر شیرین بهترین فیلم جشنواره شانگهای شد - اسپوتنیک ایران
فیلم ایرانی "قصر شیرین" بهترین فیلم جشنواره شانگهای شد

در رتبه نخست این فهرست فیلم "خون به پا خواهد شد" محصول سال 2007 به کارگردانی "پل توماس اندرسون" و با بازی درخشان "دنیل دی‌لوئیس" قرار دارد که بر اساس رمانی با عنوان "نفت" نوشته "آپتون سینکلر" ساخته شده است.

در نظر سنجی این نشریه در رتبه‌های دوم تا دهم به ترتیب فیلم‌های "دوازده سال بردگی" (2013) به کارگردانی "استیو مک‌کوئین"، "پسرانگی" (2014) به کارگردانی "ریچارد لینکلیتر"، "زیر پوست" (2013) اولین ساخته بلند سینمایی "جانتان گلیزر"، "در حال و هوای عشق" (2000) به کارگردانی "وونگ کاروای"، "پنهان" (2005) از "میشائیل هانکه"، "بخش‌گویی، نیویورک" (2008) به کارگردانی "چارلی کافمن"، فیلم برنده اسکار "مهتاب" (2006) ساخته "بری جنکینز"، "زاما" (2007) ساخته کارگردان آرژانتینی "لوکرشیا مارتل" و «"یم آمریکا: پلیس جهانی" (2004) از "تری پارکر" قرار دارند.

 در این فهرست فیلم "جدایی" ساخته "اصغر فرهادی" که موفق به کسب جوایز متعددی از جمله اسکار بهترین فیلم خارجی ۲۰۱۲ شده است، در جایگاه سی‌ وششم قرار گرفته است و فیلم "ده" به کارگردانی عباس کیارستمی کارگردان درگذشته سینمای ایران نیز رتبه هفتاد وششم را به خود اختصاص داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала