ادامه سیاست شلاق و شیرینی ترامپ در رابطه با ایران

© Photo / U.S. State Departmentوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا دوباره آمادگی دونالد ترامپ برای دیدار با حسن روحانی را اعلام کرد.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کار و زار فشار حداکثری علیه ایران همچنان ادامه داشته اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آماده دیدار با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران است.

اورتاگوس درباره برخی گمانه زنی‌ها درباره میانجی‌گری کویت گفت هیچ اطلاعی درباره میانجی‌گری کویت درباره موضوع ایران نداریم اما از هرگونه تلاش دیپلماتیک استقبال می‌کنیم.

«استیون منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا نیز روز پنجشنبه در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت:«[مایک] پامپئو [وزیر خارجه]، من و سایر اعضای تیم امنیت ملی در حال اعمال راهبرد فشار حداکثری در قبال ایران هستیم».

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ در سازمان ملل گفت:«تا این لحظه برنامه‌ای برای دیدار رئیس جمهور با او (روحانی) وجود ندارد، اگر چه رئیس‌جمهور گفته است برای دیدار بدون پیش شرط آمادگی دارد».

دولت ترامپ از یک سال پیش به صورت یکجانبه و علی‌رغم مخالفت‌های بین‌المللی و پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای، از برجام خارج شد و به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره توافق موردپسند آمریکا، فشارها به تهران را از طریق وضع تحریم‌های اقتصادی، لغو معافیت‌های نفتی و درج نام سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی، افزایش داد.

علی‌رغم ابراز تمایل آمریکا برای مذاکره با ایران، مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند تا زمانیکه واشنگتن سیاست‌های خود را در قبال ایران تغییر ندهد با این کشور وارد مذاکره نخواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала