ترامپ و روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات نخواهند کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ترامپ و روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات نخواهند کرد
ترامپ و روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات نخواهند کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول مطبوعاتی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد از عدم ملاقات روسای جمهور ایران و آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا میریوسفی، مسئول مطبوعاتی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت که هیچ ملاقاتی بین روسای جمهور ایران و آمریکا، حسن روحانی و دونالد ترامپ در طول برگزاری جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در سطوح بالا در نظر گرفته نشده است.

میریوسفی گفت: "هیچ جلسه ای بین دو رئیس جمهور در طول برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در سطوح بالا در نظر گرفته نشده است."

دیدار ترامپ و روحانی ممکن خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران
دیدار ترامپ و روحانی ممکن خواهد بود؟

پیش از این بلومبرگ با استناد به منابع خود گزارش داده بود که کاخ سفید آماده‌سازی برای مذاکرات احتمالی میان ترامپ و روحانی را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر در نیویورک آغاز کرده است. این آژانس خبری همچنین خاطرنشان کردکه هنوز مشخص نیست که آیا تهران در صورت ادامه تحریم‌های آمریکا با این جلسه موافقت خواهد کرد یا خیر.

در همین حال استفان منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا هیچ برنامه ای برای دیدار با روحانی ندارد.

پیش از این ترامپ گفته بود كه برگزاری ملاقات با روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر را رد نمی كند.

ایالات متحده مستمرا تحریم هایی را علیه ایران وضع می‌کند و اصرار دارد که این امر با هدف تغییر قدرت در این کشور نیست، بلکه آمریکا خواستار "تغییر رفتار " ایران است. ترامپ بارها و بارها آمادگی خود را برای دیدار با رهبری ایران اعلام کرده است ، اما واشنگتن منتظر اولین قدم از جانب تهران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала