ایران مسیر نفتکش آدریان دریا را از اروپا مخفی کرد

© Depositphotos.com / Teamtimeوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن معتقد است که «آدریان دریا (گریس1)» تحریم های اروپایی علیه سوریه را نقض کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ایالات متحده معتقد است که ایران مسیر نفتکش گریس1 را از اروپا مخفی کرده است. واشنگتن معتقد است  که «آدریان دریا (گریس1)» تحریم های اروپایی علیه سوریه را نقض کرده است.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت:«ما در هفته جاری مطلع شدیم که نفتکش ایرانی «گریس1»  در نزدیکی سواحل سوریه لنگر انداخته است. ما همیشه اعلام می کردیم که آنجا جایی است که نفتکش قصد شناوری به آنسو را دارد.مقامات ایرانی به وعده‌هایی که به اتحادیه اروپا دادند و گفتند که نفتکش نفت را به سوریه حمل نخواهد کرد، عمل نکردند».

پیشنهاد چند میلیون دلاری آمریکا به ناخدای نفتکش آدریان دریا ۱ - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد چند میلیون دلاری آمریکا به ناخدای نفتکش آدریان دریا

وی مقامات ایرانی را به فریب و وفانکردن به قولی که به جامعه جهانی و شهروندان خود دادند، متهم کرد.

سفیر ایران در لندن در پاسخ به اتهامات  وزارت خارجه بریتانیا در خصوص فروش نفت به سوریه  اعلام نمود که  نفت نفتکش آدریان دریا  به شرکت خصوصی فروخته شد و بدین ترتیب ایران بر قول خود پایبند بود و آن را نقض نکرده است.

​یادآور می شویم که در 4 ژوئیه، مقامات جبل الطارق، نفتکش ایرانی گریس 1 (آدریان دریا) را به جرم نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف نمودند و بیش از یک ماه بعد، مقامات جبل الطارق تصمیم به آزاد کردن نفتکش گرفتند. براساس گزارش رسانه‌ها، این اتفاق چند ساعت پس از درخواست آمریکا برای ادامه توقیف این نفتکش رخ داده است.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از پهلو گرفتن نفتکش ایرانی آدریان دریا در سواحل مدیترانه و تخلیه محموله آن خبر داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала