آمریکا: آزادی نفتکش آدریان دریا اشتباهی پرهزینه بود

© AFP 2023 / JOHNNY BUGEJAآمریکا: آزادی نفتکش آدریان دریا اشتباهی پرهزینه بود
آمریکا: آزادی نفتکش آدریان دریا اشتباهی پرهزینه بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا حکم دادگاه جبل الطارق برای آزادی کشتی آدریان دریا را اشتباهی پرهزینه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا حکم دادگاه جبل الطارق برای آزادی کشتی آدریان دریا ( گریس 1) را "اشتباهی پرهزینه" خواند.

مارشال بیلینگزلی، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تامین مالی تروریست در سخنرانی خود در شورای آتلانتیک در واشنگتن اظهار داشت: "این واقعیت که به آدریان دریا فرصت ادامه سفر داده شد، یک اشتباه پرهزینه بود. "

بعیدی نژاد: ایران در خصوص نفتکش آدریان دریا تعهدی را نقض نکرده است  - اسپوتنیک ایران
بعیدی نژاد: ایران در خصوص نفتکش آدریان دریا تعهدی را نقض نکرده است

بیلینگزلی افزود: "این اجازه 100 میلیون دلار به (دارایی‌های) نیروهای قدس و حزب الله افزود. متحدان ایالات متحده نیازی به یادآوری این موضوع ندارند که نباید به ایران اعتماد کرد."

پیش از این مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که این نفتکش که به ظن کمک به تحویل نفت ایران به سوریه توقیف شده بود، همانطور که مقامات آمریکایی هشدار داده بودند، به سواحل سوریه رسید.

​یادآور می شویم که در 4 ژوئیه، مقامات جبل الطارق، نفتکش ایرانی گریس 1 (آدریان دریا) را به جرم نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف نمودند و بیش از یک ماه بعد، مقامات جبل الطارق تصمیم به آزاد کردن نفتکش گرفتند. براساس گزارش رسانه‌ها، این اتفاق چند ساعت پس از درخواست آمریکا برای ادامه توقیف این نفتکش رخ داده است.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از پهلو گرفتن نفتکش ایرانی آدریان دریا در سواحل مدیترانه و تخلیه محموله آن خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала