فراخوان جدید رهبر القاعده در سالگرد حمله تروریستی یازده سپتامبر

© AP Photo / Mazhar Ali Khanفراخوان جدید رهبر القاعده در سالگرد حمله تروریستی یازده سپتامبر
فراخوان جدید رهبر القاعده در سالگرد حمله تروریستی یازده سپتامبر  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه خبری الجزیره گزارش کرده است که ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده دیروز چهارشنبه ۲۰ شهریور در یک سخنرانی از مسلمانان به صورت جدی خواسته است که اهداف نظامی امریکا، اروپا، اسراییل و روسیه را مورد حمله قرار دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبسایت www.1tvnews.af ، رهبر القاعده (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) در یک ویدیوی ۳۳دقیقه و ۲۸ثانیه‌ای که از سوی گروه رسانه ای سحاب پخش شده است گفته است : «اگر شما جهاد می‌خواهید تنها روی اهداف نظامی تمرکز کنید، نیروهای امریکایی در تمام دنیا حضور دارند از غرب تا به شرق.»

 ایمن الظواهری خطاب به مسلمانان اظهار داشته است:" کشورهای‌تان توسط پایگاه‌های امریکایی که فساد را گسترش می‌دهند احاطه شده است".

ایمن الظواهری یک جراح مصری است، او زمانیکه اسامه بن لادن بعد از حمله یازده سپتامبر توسط نظامیان امریکایی در ابیت‌آباد پاکستان در نتیجه یک حمله هوایی کشته شد، رهبری این شبکه را بر عهده گرفت.

گفته می‌شود که ایمن الظواهری در مرز میان افغانستان و پاکستان مخفی شده است.

در حمله تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱که توسط گروه القاعده انجام شد، حدود ۳۰۰۰نفر در امریکا کشته شدند.

جالب اینست که پیشتر یک سایت نظامی ـ اطلاعاتی آمریکایی اعلام کرده بود ایمن الظواهری در یک ویدیو حمله تروریستی یازده سپتامبر را به دلیل اینکه غیرنظامیان در آن کشته شده بودند غیر قابل قبول دانسته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала