گزارش و تحلیل

دختران عرب: فریب ازدواج های اینترنتی را نخورید

© Photo / Dolce&Gabanna دختران عرب: فریب ازدواج های اینترنتی را نخورید

دختران عرب: فریب ازدواج های اینترنتی را نخورید  
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرقی ها برای ازدواج از طریق اینترنت مناسب نیستند.

به گزارش اسپوتنیک، آشنایی از طریق اینترنت در سراسر دنیا رواج پیدا کرده است ؛ دنیای عرب نیز از این قاعده مستثنی نیست. در قرن حاضر، مردم با یکدیگر آشنا می شوند ، دختر و پسر با یکدیگر ازدواج می کنند و در واقع سنت خواستگاری ، آیین خواستگاری به دور کنار گذاشته می شود. کارشناسان و جامعه شناسان عرب در مصاحبه با اسپوتنیک به بحث در خصوص جامعه ، خانواده ها و موانع ازدواج در جامعه عرب پرداخته اند.

در این راستا خانم نادال الجبری، مدیر سازمان "زنان عراقی و آینده آنها" در مصاحبه با اسپوتنیک معتقد است: "در اینترنت می توانید فقط با یکدیگر آشنا شوید ، این بخشی از زندگی مدرن است. اگر هدف از این ارتباط "ازدواج" باشد ، اغلب اوقات هیچ نتیجه خوبی از آن حاصل نمی شود ، این ها فقط وسوسه هستند". 

جی جی حدید مدل مشهور - اسپوتنیک ایران
دختران عرب مشهور در کشورهای غربی

سایت های ازدواج، همان ارتباط خارج از ازدواج را بوجود می آورند:

عبدالله قاضی ، مشاور بهداشت روان در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "در جوامع شرقی ، دوستیابی آنلاین به ندرت منجر به یک ازدواج موفق می شود. هنوز ، جامعه شرق و غرب بسیار متفاوت هستند. ازدواج یک پدیده اجتماعی است، پیچیده تر از ارتباط خصوصی 2 نفر است".

وی گفت: "در شرق ،به دلیل مشغله زیاد، اغلب افراد از طریق اینترنت با یکدیگر آشنا می شوند. اگر اهداف جدی باشد ، اولین ملاقات زنده شوک آور خواهد بود ، زیرا تصویر این افراد در شبکه های اجتماعی و تصویر واقعی شخص غالباً فراتر از واقعیت، تفاوت دارد. علاوه بر این ، فرهنگ ها در کشورهای مختلف عربی بسیار متفاوت هست، پیدا کردن زبان مشترک برای افراد دشوار است. بندرت، آشنایی از طریق اینترنت و آنلاین منجر به یک ازدواج خوب می شود. "

روانشناسی مردمان شرق متفاوت است:

عبدل ماجود صالح ، روانشناس و جامعه شناس اردنی ، به اسپوتنیک گفت: "تجربه غربی ها برای آشنایی از طریق سایت های اینترنتی، برای ما فاجعه بار هست. سنت های ما توجیه شده است ، دختر و پسر برای آشنایی کامل و انجام مناسب بین عروس و داماد به زمان و اشنایی از نزدیک نیاز دارند. نامزدی ، رفت و آمد بین خانواده ها ، آماده شدن برای عروسی ، مراسم عروسی ، همه اینها جز سنت های ما است. 

Девушки в Латвии - اسپوتنیک ایران
دستگیری دختر مینی ژوپ پوش در حال قدم زدن در عربستان

در غرب ، جامعه یکنواخت تر است. افراد اگر به صورت تصادفی انتخاب شوند، بهتر یکدیگر را می فهمند ، احتمال موفقیت بعد از یک قرار ملاقات آنلاین وجود دارد. در آنجا مردم بیشتر هدف آشنایی مستقل دارند. "

آسیب روانی: 

در این خصوص خانم حیبا آ. از مصر از داستان آشنایی اینترنتی خود می گوید: "من از طریق فیس بوک با مرد جوانی آشنا شدم. ما مرتباً صحبت می کردیم. او گفت که می خواهد با من ازدواج کند. من از جدی بودن هدف ازدواج او اطمینان داشتم. و سپس او به مدت 4 ماه ناپدید شد. در نهایت، نوشت که مصر را ترک کرده است و نمی داند چه زمانی باز خواهد گشت. من از شوک این حادثه، بینایی خود را از دست دادم. 5 سال طول کشید تا بینایی ام برگردد. بگذارید داستان من، یک درس عبرتی برای دختران دیگر باشد: شما حتی با اینترنت نمی توانید با افراد ارتباط برقرار کنید ، نمی توانید با یک مرد آشنا شوید که هیچ چیزی در مورد آن نمی دانید. مشخص نیست او در چه خانواده ای زندگی می کند ، چه می کند. پس از این ماجرا، من ازدواج کردم ، اما یک ازدواج کاملا سنتی کردم".

سحر ا. (از مصر)، تجربه خود را با اسپوتنیک به اشتراک گذاشت: "وقتی 36 ساله بودم تصمیم گرفتم به توصیه دوستانم، همسری از طریق اینترنت پیدا کنم. من با یک پسر آشنا شدم ، او گفت که اکنون در اروپا به عنوان مهندس کار می کند ، پس از یک سال برمی گردد. چندین سال منتظر او بودم، او آمد و به خانواده ام معرفی اش کردم ، در مورد عروسی به توافق رسیدند. زندگی مشترک را اغاز کردیم. و سپس ناگهان او من را ترک کرد و مدارک طلاق را برای من ارسال کرد. 4 سال است که او را ندیده ام".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала