برکناری بولتون در سایه اختلاف میان مقامات کاخ سفید

© Flickr / Gage Skidmoreبرکناری بولتون در سایه اختلاف میان مقامات کاخ سفید
برکناری بولتون در سایه اختلاف میان مقامات کاخ سفید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست روایت جدیدی از دلیل اخراج مشاور امنیت ملی کاخ سفید مطرح کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی اختلاف میان جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در طیف وسیعی از مسائل اعم از کره شمالی، ونزوئلا و ایران را علت برکناری بولتون مطرح نمود.

واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به برکناری بولتون - اسپوتنیک ایران
واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به برکناری بولتون

در این گزارش آمده است که دیگر مقام‌های دولت ترامپ، جان بولتون را به درز اسرار دولت ترامپ به رسانه‌های محافظه‌کار، تلاش برای وارد کردن دیگران به مجادله خودش با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بر سر افغانستان و تلاش برای پیش بردن دیدگاه‌های خودش به جای دیدگاه‌های ترامپ متهم کرده‌اند. برخی از اعضای دولت ترامپ، بولتون را منبع انتشار اخباری در رسانه‌ها می‌دانستند که مدعی شده بود بولتون و مایک پنس، معاون ترامپ مخالف توافق صلح با طالبان بودند.

واشنگتن‌پست می‌نویسد که مایک پمپئو و استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا به ترامپ گفته‌اند که حضور بولتون کمکی به او نمی‌کند.این روزنامه در ادامه در خصوص واکنش‌ها پس از برکناری بولتون نوشت:  در کاخ سفید، آنهایی جزو حلقه نزدیکان ترامپ نبودند با دیدن توئیت او متعجب شدند. در پنتاگون، فریاد شوق به پا شد.

در ادامه گزارش آمده است که بولتون حتی در هفته‌های گذشته از مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی برای دفاع از سیاست‌های ترامپ در خصوص افغانستان و روسیه هم امتناع کرده بود. در نتیجه ترامپ فکر می‌کرد که بولتون وفادار نیست و با تیم او نیست.

گفتنی است، رئیس جمهور آمریکا، امروز 10 سپتامبر در توییتر اعلام نمود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار نموده است. رئیس جمهور آمریكا در توییتر درباره اخراج بولتون نوشت: "من با بسیاری از پیشنهادات وی مانند دیگر افرا در دولت مخالف بودم و از جان خواستم استعفا دهد ، كه وی امروز صبح انجام داد."  اما جان بولتون اعلام نموده است که خود وی شخصا استغفای خود را تقدیم نموده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала