واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به برکناری بولتون

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به برکناری بولتون
واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به برکناری بولتون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی شمخانی برکناری مشاور امنیت ملی آمریکا را تغییرات ظاهری در هیئت حاکمه این کشور نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی شمخانی، دبیر شوری عالی امنیت ملی ایران، برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا را تغییرات ظاهری در هیئت حاکمه این کشور دانسته و اظهار داشت که این تغییرات ادراک ایران نسبت به ماهیت اقدامات و سیاست‌های آمریکا را تغییر نمی‌دهد.

دبیر شوری عالی امنیت ملی ایران افزود: اوباما و ترامپ، هردو سیاست  تحریم ملت ایران را دنبال کردند. ملاک ارزیابی ایران، سیاست واقعی و عملکرد امریکا بویژه در قبال پایبندی به تعهدات بین‌المللی و رفع تحریم‌ ها علیه مردم ایران است.

استعفای بولتون تأثیر عمده‌ای بر سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران
استعفای بولتون تأثیر عمده‌ای بر سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه نخواهد داشت

شمخانی گفت: وعده احمقانه بولتون برای  نرسیدن انقلاب اسلامی به عمر چهل سالگی، در کارنامه سیاسی او و دولت آمریکا ثبت و ضبط خواهد شد. توسعه بی‌سابقه قدرت منطقه‌ای ایران و ساقط کردن پهپاد آمریکایی در دوره  تهدیدات مستمر بولتون واقع شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بهره گیری از سیاستِ دست چدنی با دستکش مخملی، سالهاست که کارکرد خود را از دست داده و شرایط امروز ایران که حاصل تداوم راهبرد مقاومت فعال است نشان می‌دهد که اراده آمریکا دیگر نمی تواند منافع ملت ایران را تحت الشعاع قرار دهد.

گفتنی است، رئیس جمهور آمریکا، امروز 10 سپتامبر در توییتر اعلام نمود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار نموده است. رئیس جمهور آمریكا در توییتر درباره اخراج بولتون نوشت: "من با بسیاری از پیشنهادات وی مانند دیگر افرا در دولت مخالف بودم و از جان خواستم استعفا دهد ، كه وی امروز صبح انجام داد."  اما جان بولتون اعلام نموده است که خود وی شخصا استغفای خود را تقدیم نموده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала