واکنش ها به درگذشت دختر آبی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش ها به درگذشت دختر آبی
واکنش ها به درگذشت دختر آبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دختر هوادار استقلال که هفته گذشته جلوی دادسرایی در تهران خودسوزی کرده بود، صبح امروز درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، سحر خدایاری، دختر هوادار استقلال که به "دختر آبی" معروف شده است، صبح امروز در بیمارستان مطهری تهران درگذشت.

باشگاه استقلال تهران در پی درگذشت وی پیام تسلیتی صادر کرد.

خانواده محترم خدایاری

درگذشت تلخ و غم‌انگیز فرزند دلبندتان، خانم «سحر خدایاری» موجب اندوه و تاسف فراوان مجموعه باشگاه استقلال و به خصوص هواداران این تیم گردید. این ضایعه را به شما و همه بستگان داغدار تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال رحمت و مغفرت الهی برای ایشان و صبر و اجر و سلامتی برای شما، بازماندگان و طرفداران فوتبال مسألت می‌کنیم.

به نقل از فرارو؛ سه شنبه هفته گذشته خبری درباره خودسوزی دختری مقابل یکی از واحد‌های قضائی در ‏رسانه‌ها منتشر شد. در این خبر به نقل از یک منبع قضائی آمده بود که این دختر چندی ‏پیش که به دلیل پوشش غیرمناسب و درگیری با ماموران انتظامی بازداشت و پروند‌های برای او تشکیل ‏شده بود، در مراحل پیگیری پرونده و هنگام خروج از دادگاه در اقدامی غیرمنتظره ‏خودش را به آتش کشیده است.

اما یک روز پس از آن برخی رسانه‌ها به نقل از خواهر آن دختر روایت تازه‌ای از ماجرا را مطرح کردند. به گفته او خواهرش برای دیدن بازی فوتبال استقلال و العین به ‏استادیوم آزادی رفته بود که آن‌جا توسط ماموران بازداشت می‌شود و همین موضوع سرآغاز ماجرایی ‏شد که  به این روز افتاده است. ‏

خواهر وی افزود: وی پس از گذشت چند هفته برای دریافت گوشی همراه خود به دادسرای ارشاد مراجعه می کند و متوجه می شود که محکوم به شش ماه حبس شده است. همین هم حال او را بدتر کرد. تا این‌که ‏به ما اطلاع دادند پرونده به دادگاه انقلاب رفته است. "سحر" روز حادثه به دادگاه مراجعه می‌کند، اما ظاهرا قاضی در مرخصی به سر می‌برده است و در ادامه آن اتفاق تلخ رخ می‌دهد.

این دختر هوادرا تیم استقلال با 90 در صد سوختگی در بیمارستان بستری می شود و صبح امروز بر اثر شدت بالای سوختگی در بیمارستان جان خود را از دست می دهد.

برخی از مسئولان، ورزشکاران در شبکه های اجتماعی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

پروانه سلحشوری، نماینده و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ایران در واکنش به خبر درگذشت "دختر آبی" که مقابل دادگاه خودسوزی کرده در توییتر خود نوشت: "او تنها دختر آبی نبود. سحر دختر ایران بود. در جایی که مردانش برای زنان تکلیف تعیین می‌کنند و ابتدایی‌ترین حقوق انسانی‌ را از آن‌ها سلب می‌کنند، و زنانی که علیه زنان در این ظلم آشکار مردان را همراهی می‌کنند، همه ما در حبس و سوختن سحرهای این سرزمین مسئولیم."

پیش از این مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در پستی اینستاگرامی در این خصوص نوشت: «همان‌گونه در گذشته‌های نه‌چندان دور، اعمال زور برای برداشتن حجاب به ضرب چماق و یا عدم حق انتخاب برای رفتن دخترانمان به مکتب و مدرسه، باعث تعجب ما و سرزنش طرز تفکر شنیع و قرون وسطایی گذشتگان‌مان شده است؟! بدون شک امروز هم خودسوزی دختری که دلیل کارش تمدید حکم بازداشتش به اتهام تلاش برای دیدن یک مسابقه فوتبال بوده، برای آیندگان غیرقابل درک است.»

وریا غفوری کاپیتان استقلال نیز در متنی اینستاگرامی نوشت: "دیدن یک مسابقه فوتبال یک حق طبیعی برای عموم مردم جامعه است، ولی در کشور عزیزمان ایران حق بسیار از افراد جامعه به دلیل زن بودن پایمال میشه و اجازه حضور در ورزشگا‌ها داده نمی‌شود."

کاربران اینترنتی در شبکه های اجتماعی نیز با انتشار پیام های مختلف به مرگ دختر آبی واکنش نشان دادند.

پس از این حادثه بسیاری از کاربران خواستار این شدند که پسر ها استادیوم ها را تحریم کنند.

​ورود بانوان به ورزشگاه ها در ایران به چالشی جدی برای مقامات این کشور تبدیل شده است و فیفا تهدید کرده است در صورت عدم ورود بانوان به ورزشگاه ها، فوتبال این کشور را تعلیق خواهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала