قاتل خاشقجی قبل از قتل، وی را حیوان قربانی نامید

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قاتل خاشقجی قبل از قتل، وی را حیوان قربانی نامید
قاتل خاشقجی قبل از قتل، وی را حیوان قربانی نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قاتل جمال خاشقجی لحظاتی قبل از سلاخی وی در استانبول، او را به عنوان "حیوانی که باید قربانی شود" صدا زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اکسپرس، قاتل جمال خاشقجی درست چند لحظه قبل از سلاخی وی در استانبول که توسط مأموران سعودی انجام شده بود، روزنامه نگار را به عنوان "حیوانی که باید قربانی شود" صدا زد.

روزنامه صباح ترکیه که جزئیات فایل صوتی مربوط به گفت‌وگو‌های تیم قتل جمال خاشقجی را منتشر کرده، نوشته است: در این نوار صورتی یکی از اعضای تیم قتل می‌پرسد: آیا حیوان قربانی شد؟ دیگری می‌پرسد آیا این کیسه برای جسد او کافی است؟

به نوشته این روزنامه این صدا‌ها در ساعت سیزده و دو دقیقه ظهر یعنی 12 دقیقه قبل از رسیدن خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول ضبط شده است. این گفت‌وگو بین ماهر عبدالعزیز مطرب، که گفته می‌شود سرهنگ اطلاعاتی عربستان در لندن بوده و صلاح محمد الطبیقی، جریان داشته که جسد خاشقجی را مثله کرده است.

اطلاعات جدید پس از انتشار نسخه ای از این حادثه توسط روزنامه صباح ترکیه در ترکیه منتشر شده است. خاشقجی برای جمع آوری اسناد مربوط به ازدواج خود وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد، اما هرگز از ساختمان خارج نشد. در ابتدا مفقودالاثر گزارش شد، پس از ورود به کنسولگری توسط پلیس ترکیه کشف شد که خاشقجی کشته شده است و شواهد را دستکاری کرده اند. در تحقیق سازمان سیا به این نتیجه رسیدند که قبل از به قتل رساندن وی با او کشمکشی انجام شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала