کره شمالی دست به آزمایش موشکی جدید زد

© AP Photo / Ahn Young-joonآزمایشات موشکی جدید کره شمالی
آزمایشات موشکی جدید کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی روز 10 ماه سپتامبر دو موشک را آزمایش کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «یونهاپ»،  دولت ژاپن اعلام کرد که این پرتاب ها  امنیت کشور را به خطر نیانداخت.

رئیس ستاد مشترک كره جنوبی گفته است كه كره شمالی صبح روز سه شنبه 10 ماه سپتامبر دو پرتاپه نامشخص را از استان «پیونگان جنوبی» به سمت شرق شلیك كرد. برد موشک های پرتاب شده 330 کیلومتر اعلام شده است. این موشک ها با برد کوتاه و مدرنیزه‌شده شبیه موشک «اسکندر»هستند.

این هشتمین باری است که کره شمالی از زمان دیدار دونالد ترامپ و كیم جونگ اون در مرزی نظامی شده بین دو کره دست به آزمایش موشکی می‌زند.

ابراز ناامیدی کره شمالی از گفتگو با آمریکا - اسپوتنیک ایران
ابراز ناامیدی کره شمالی از گفتگو با آمریکا

در حالی این آزمایش های موشکی انجام شده است كه کره شمالی روز 9 سپتامبر اعلام كرد كه مایل است مذاكرات هسته ای با آمریکا را در اواخر ماه سپتامبر از سر بگیرد. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون توافق کرده بودند که مذاکرات کارشناسی را برای عاری سازی هسته ای را احیا کنند. این مذاکرات از زمان دیدار ناموفق روسای جمهوری آمریکا و کره شمالی در هانوی پایتخت ویتنام، در ماه فوریه متوقف شده بود.

چوئی سانهی، معاون وزیر خارجه کره شمالی روز 9 سپتامبر گفته بود، كره شمالی آماده از سرگیری دیپلماسی هسته ای با ایالات متحده در اواخر ماه سپتامبر است، اما واشنگتن می بایست با پیشنهادهای جدید قابل قبول برای پیونگ یانگ مذاكرات را شروع کند.

قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد کره شمالی که اجرای آن‌ها همچنان ادامه دارد، آزمایش موشک‌های بالیستیکی توسط آن کشور را ممنوع کرده‌است. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون سال گذشته در دیداری در در رابطه با غیر هسته‌ای شدن شبه‌جزیره کره توافق کردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала