نوار صوتی قتل فجیع خاشقجی منتشر شد

اشتراک
آخرین کلمات خاشقجی:من آسم دارم. اینکار را نکن، مرا خفه می‌کنی.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « Sabah» ترکیه، نوار گفتگوی 15 جنایتکاری که در قتل خاشقجی دست داشتند منتشر شده است. این نوار در سایت روزنامه نامبرده در دسترس همگان قرار دارد.

خاشقجی به قاتلان خود گفت: من آسم دارم، دهانم را نبندید. من خفه می شوم.

پس از آن قاتلان با کیسه پلاستیکی سرش را پوشاندند تا رسیدن هوا به او محدود شود. سپس دستورهایی شنیده می شود:« فشار بده، خوب فشار بده». پس از مرگ خاشقجی به مدت نیم ساعت صدای اره و تکه تکه کردن روزنامه‌نگار بگوش می رسد.

قبل از کشتن خاشقجی از او خواستند پیامکی برای پسرش ارسال کند و بگوید حالش خوب است. آنها او را تهدید کرده و گفتند که اینترپل او را از کشور خارج خواهد کرد.

این نوار صداهای دیگری را نیز ضبط کرده است:فریاد... «نفس‌نفس زدن...«صدای اره...» ... «صدای بریدن...

اما نتیجۀ نهایی مبنی بر این است که قتل خاشقجی یک قتل طراحی‌شده است که توسط یک تیم سازمان‌یافته انجام شده که کارش را بی‌رحمانه انجام می‌دهد و شخصی را در ریاض در هر مرحله در جریان امور قرار می‌دهد.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала