دیدار ترامپ و روحانی در سازمان ملل

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoدیدار ترامپ و روحانی در سازمان ملل
دیدار ترامپ و روحانی در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پومپئو اعلام کرده که دیدار ترامپ با روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل امکان پذیر است.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آمریکا مایک پمپئو اعلام کرده است که احتمال ملاقات رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آمریکا در حاشیه مجمع سازمان ملل متحد وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ملاقات ترامپ با روحانی را در حاشیه مجمع عمومی ممکن می داند گفت: قطعاً.

در رابطه با برکناری مشاور امنیت ملی رئیس جمهور جان بولتون، روزنامه نگاران همچنین از استفان منوچین وزیر دارایی پرسیدند که آیا سیاست آمریکا در مورد ایران تغییر خواهد کرد یا خیر؟ منوچین فقط خاطرنشان کرد که کارزار فشار حداکثر فشار بر ایران در حال انجام است.

ترامپ تا قبل از ملاقات به روحانی، هیچ امتیازی به ایران نمیدهد - اسپوتنیک ایران
ترامپ تا قبل از ملاقات با روحانی، هیچ امتیازی به ایران نمیدهد

پیشتر ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفته بود كه وی جلسه  با حسن روحانی رئیس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر را رد نمی كند.

ایالات متحده مرتباً تحریم هایی را علیه ایران وضع کرده است و اصرار دارد که این امر با هدف تغییر دولت این کشور نبوده و فقط می خواهند رفتار ایران را تغییر دهند.

ترامپ بارها و بارها آمادگی خود را برای دیدار با رهبری ایران اعلام کرده است، اما واشنگتن منتظر اولین گام از تهران است.

در هفتادو چهارمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیش از 100 رهبران کشورهای مختلف جهان و حدود 80 نخست وزیر و وزیران امور خارجه حضور خواهند یافت. سخنرانی میهمانان به عنوان بخشی از جلسه عمومی از 24 تا 30 سپتامبر برگزار می شود و طبق برنامه وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف نمایندگی خواهد کرد.

سخنرانی ترامپ در روز اول مناظره در تاریخ 24 سپتامبر خواهد بود و سخنرانی روحانی در برنامه مقدماتی بلافاصله پس از سخنرانی ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در روز 25 سپتامبر انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала