کاراگاه آلمانی و پرونده سانحه هواپیمای مالزی

© AP Photo / Peter Dejongکاراگاه آلمانی و پرونده سانحه هواپیمای مالزی
کاراگاه آلمانی و پرونده سانحه هواپیمای مالزی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ِرش برای درمیان گذاشتن اسناد مربوط به سانحه هوایی هواپیمای مالزی با مقامات ابراز آمادگی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ژوزف رش کارگاه آلمانی برای بررسی اسناد مربوط به سانحه هواپیمای ام اچ 17 مالزی با مقامات آن کشور ابراز آمادگی کرد.

رِش در این خصوص گفت:«اگر مقامات مالزی  از طریق سفارت خود و یا وکیل تام الاختیار با ما تماس بگیرد ما می توانیم اسنادی را که در اختیار داریم با آنها درمیان بگذاریم و به اطلاع  دولت مالزی برسانیم که چطور این حادثه برنامه‌ریزی شده بود.

شبیه سازی پل خواجوی در مالزی +عکس - اسپوتنیک ایران
شبیه سازی پل خواجوی در مالزی +عکس

نخست وزیر مالزی  روز 5 سپتامبر اعلام کرد که کشور برای آشنایی با اسناد  رِش آماده است.  وی افزود بررسی این پرونده که تحت  رهبری دادستانی هلند و بدون شرکت روسیه جریان دارد  بر اساس مواضع افرادی استوار است که نمی توانند بیطرفانه قضاوت کنند. نخست وزیر مالزی پیشنهاد کرد برای رسیدگی عادلانه به این پرونده نهاد بیطرفی با شرکت  کارشناسان  کشورهایمختلف  تشکیل شود که دارای تجربه اینگونه سوانح هوایی دارند.

پرواز شماره  MH17هواپیمایی مالزی، پرواز مستقیم شرکت هواپیمایی مالزی بود که از آمستردام در هلند به مقصد کوالالامپور در مالزی در حرکت بود. این پرواز در میان راه در مرز روسیه و اوکراین سرنگون شد.گزارش‌های اولیه از پرتاب موشک به سمت هواپیما به عنوان دلیل سقوط آن اشاره می‌کنند. همچنین این گزارش‌ها مرگ تمامی سرنشینان این هواپیما را تأیید کردند.

هواپیما در استان دونتسک در شرق اوکراین سقوط کرد. به دلیل تسلط شبه‌نظامیان جدایی‌طلب بر منطقه سقوط هواپیما، ورود کارشناسان بین‌المللی به محل حادثه با تأخیر و همراه با برخی محدودیت‌ها صورت گرفت و گفته شد که احتمال دارد برخی از شواهد مربوط به عوامل ایجاد این سانحه توسط جدایی‌طلبان یا مأموران روسی جابجا یا محو شده باشد.

یکی از مسافران هلندی پرواز ام اچ 17 مالزی، مردی به نام «کُر پَن» بود که دقایقی پیش از سوار شدن بر هواپیما عکسی از آن را در صفحه ی فیس بوک خود منتشر کرد و در کنار عکس نوشت: «اگر ناپدید شدیم، هواپیما این شکلی بود!».ظاهراً اشاره‌‌ای  به ماجرای اسرارآمیز پرواز شماره 370 هواپیمایی مالزی بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала