سیاه‌ترین خودروی جهان + عکس

CC0 / / BMW
BMW - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بی‌ام دبلیو در سری سوم خودروی X6 از رنگ‌ نانویی سیاه استفاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فوریس، BMW بی‌ام دبلیو در سری سوم خودروی X6 از رنگ‌ نانویی سیاهی استفاده کرده که موجب شده است تا رنگ این خودرو بسیار تیره‌تر از رنگ‌های رایج دیده شود. رنگ بدنه این خودرو بیش از 99٫9 درصد از نور را جذب می‌کند بنابراین، می‌توان آن را تیره‌ترین خودروی جهان دانست.

در این رنگ نانویی که با نام Vantabalck شناخته می‌شود، از نانولوله‌های کربنی استفاده شده است و این کار موجب شده تا این رنگ به‌ عنوان تاریک‌ترین رنگ جهان معرفی شود. این رنگ که در سال 2014 اختراع شد، فاقد هر نوع پیگمنت بوده و دارای شبکه‌ای متراکم از نانولوله‌های کربنی است.

بی‌ام دبلیو چند سال قبل از شرکت سری نانوسیستم که صاحب این رنگ‌های نانویی است خواسته بود تا از این رنگ‌ها در یکی از خودروهای بی‌ام دبلیو استفاده کند که این کار روی بی‌ام دبلیو مدل X6 انجام شد.

​با این حال مطالعات نشان می‌دهد که ایمنی خودروهای مشکی در شب کمتر از خودروهای رنگی است طوری که شانس تصادف یک خودرو سیاه در شب 47 درصد بیشتر از خودروهای رنگی است.

این رنگ پیش از این توسط ناسا برای ساخت دوربین‌ها استفاده شده بود که نتایج موفقیت‌آمیزی به دنبال داشت. استفاده از این رنگ‌ها باعث می‌شود که دوربین‌های رصد ستارگان بتوانند از ستاره‌ها و کهکشان‌های دور عکس واضح‌تری بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала