تهران هرگونه فعالیت پنهانی هسته ای را رد کرد

© Sputnik / Anton Bistrov /  مراجعه به بانک تصاویر تهران هرگونه فعالیت پنهانی هسته ای را رد کرد
تهران هرگونه فعالیت پنهانی هسته ای را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمانهای بین المللی در وین هرگونه فعالیت پنهانی هسته ای توسط ایران را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمانهای بین المللی در وین روز دوشنبه با انتشار پیامی در توییتر، به اظهارات "جان بولتون" مشاور امنیت ملی کاخ سفید واکنش نشان داد.

بولتون: آژانس انرژی اتمی معتقد است که ایران می‌تواند مواد هسته‌ای خود را مخفی كند - اسپوتنیک ایران
بولتون: آژانس انرژی اتمی معتقد است که ایران می‌تواند مواد هسته‌ای خود را مخفی كند

سفیر ایران نوشت: آژانس، یکی از نهادهای وابسته به دولت آمریکا نیست که بولتون بتواند دستورکار بازدیدهای مقامات آن را تعیین کند. سفر فروتا، مدیرکل موقت آژانس، در چارچوب تعاملات و همکاری های معمول ایران و آژانس صورت پذیرفت.

غریب آبادی افزود: ضمن رد هرگونه ادعایی درخصوص فعالیت های پنهانی هسته ای توسط ایران، این بازدید هیچ دستورکار خاصی، آنگونه که بولتون آرزو می کرد، نداشت. طبیعتا، در این بازدید، همکاری ها در سه حوزه راستی آزمایی برجام، پروتکل الحاقی و موافقت نامه جامع پادمان، مرور شدند.

نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین خاطرنشان کرد: هرگونه تلاشی برای ایجاد اخلال و انحراف در همکاری های سازنده و فعالانه ایران و آژانس و اعمال فشارهای نابجا به آژانس، کاملا مخرب بوده و با اقدامات مناسب ایران نیز مواجه خواهد شد.

پیش از این جان بولتون اعلام کرده بود؛  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای مدیریت خود اطلاع داده كه ایران می تواند مواد هسته‌ای و فعالیت‌های مرتبط را پنهان كند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала