تصمیم هند برای استخراج "هلیوم 3" از کره ماه

CC0 / Pixabay / تصمیم هند برای استخراج "هلیوم 3" از کره ماه
تصمیم هند برای استخراج هلیوم 3 از کره ماه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند تصمیم دارد در کره ماه پایگاهی برای استخراج هلیوم 3 ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، در ده سال آینده این امکان وجود دارد که هند در کره ماه پایگاه دائمی خود را برای استخراج هلیوم -3 ایجاد نماید.

 کره ماه - اسپوتنیک ایران
قطع ارتباط هند با سطح‌نشین ویکرام

سوتهان پیلای، رئیس سابق شرکت هندی- روسی BrahMos Aerospace که موشک های کروز مافوق صوت BrahMos ،  را تولید می کند، با اشاره به این موضوع گفت: هند می تواند در کره ماه، پایگاه خود را برای استخراج ذخایر عظیم مواد اولیه با ارزش مانند "هلیوم - 3" و انتقال آن به زمین، ایجاد کند. هلیوم 3 یک منبع انرژی جدید در آینده خواهد بود. 

پیلای افزود: در زمینه تحقیقات فضایی، ما یکی از چهار کشور جهان هستیم که به صورت کامل به اینگونه فناوری هایی دست یافته ایم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای روسیه، ایالات متحده، و چین در حال حاضر برای ایجاد پایگاه در کره ماه ابراز علاقه کرده اند، افزود: البته هند نیز این مسیر را دنبال خواهد کرد.

پیلای پس از آنکه سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) كاوشگر Chandrayan-2 را به مدار ماه ارسال كرد، این اظهارات را اعلام کرد.

کارشناسان علوم فضایی اعلام کرده‌اند در آینده نزدیک می توان از گاز هلیوم موجود در کره‌ی ماه به عنوان یک منبع سوخت برای رفع بحران انرژی در کره‌ی زمین استفاده کرد.

گفتنی است، بر اساس پژوهش‌های انجام شده هلیوم موجود در سطح کره‌ی ماه و بویژه معادن آن 3 برابر حجم هلیوم موجود در کره زمین است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала