اسناد پیمان مولوتوف-ریبرنتروپ از سریت خارج شد + عکس

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه .
وزارت دفاع روسیه . - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه برای نخستین بار اسناد مربوط به پیمان مولوتوف – ریبنتروپ را آشکار ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه به مناسبت 80-مین سالگرد امضای پیمان مولوتوف – ریبنتروپ برای نخستین بار اسناد مربوطه را آشکار ساخت.

این بخش «صلح شکننده در آستانه جنگ» نام دارد. تلگرام های رمزی، یادداشت های گزارشی و توصیف عملیات جنگی امکان ایجاد تصویری کامل تر از رویدادها و حوادث آن سالها را فراهم می سازد. این اسناد درک دلایل جدید امضای پیمان مولوتوف – ریبنتروپ را میسر می سازد. به عنوان مثال، گزارش بوریس شاپوشنیکوف رئیس ستاد کل ارتش سرخ به تاریخ 24 ماه مارس سال 1938 نمایانگر اوضاع در اروپا و خاوردور در سالهای قبل از جنگ است.

در این یادداشت ها از کشورهای آلمان، ایتالیا، ژاپن و لهستان به عنوان دشمنان احتمالی یاد شده است و اینکه آلمان و لهستان  می‌توانند نیروهای اصلی خود را در سمت شمال متمرکز سازند و دیگر گزینه های پیشرفت اوضاع بررسی شده است. در ادامه وی استراتژی استقرار نیروهای ارتش سرخ در صورت حمله را  توصیف می کند.

​پیمان مولوتوف-ریبنتروپ در روز 23 اوت سال 1939 بین اتحاد شوروی و آلمان در مسکو به امضا رسید.  این سند توسط  ویاچسلاو مولوتوف وزیر خارجه  شوروی و ریبنتروپ وزیر خارجه آلمان به امضا رسیده بود. کشورها قرار گذاشته بودند به یکدیگر حمله نکنند و در صورت حمله به یکی از آنها  بیطرفی نشان بدهند. یک هفته پس از امضای این سند، آلمان به لهستان حمله کرد و بدین ترتیب جنگ جهانی دوم آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала