شکست آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران

© Depositphotos.com / Maxxyustas شکست آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران
 شکست آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بلومبرگ در گزارشی از ناتوانی آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران نوشت.

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ در گزارشی درباره تلاش ایالات متحده آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران نوشت: تمام شرکت‌های کنترل کننده ایران موافقند که آمریکا هنوز به هدف خود نرسیده و نفت ایران همچنان فروخته می‌شود، ولی به‌خاطر شیوه‌های متفاوت آن‌ها، تحلیلگران در مورد مقدار فروش این نفت توافق ندارند. صادرات روزانه ایران می‌تواند از چند صدهزار بشکه در روز تا یک‌میلیون بشکه متفاوت باشد.

ایران برای صادرات نفت، تنگه هرمز را دور می زند - اسپوتنیک ایران
ایران برای صادرات نفت، تنگه هرمز را دور می زند

در این گزارش به نقل از دنیل گربر، مدیر مؤسسه پترو لجستیکس آمده است: صادرات نفت ایران در حال حاضر کمتر از یک‌سوم نفتی است که طی تحریم‌های قبلی صادر می‌کرد. برخی صادرات ایران را بیشتر تخمین می‌زنند. آنها تمام نفتی را که ایران در نفتکش‌ها بارگیری می‌کند یا نفتی را که در ذخایر داخلی نگه داشته است حساب می‌کنند، نه‌فقط نفتی را که به خارج از کشور صادر می‌شود.

در عین حال بر اساس تخمین شرکت جنسکیپ که حرکت کشتی‌ها را رصد می‌کند، کل تولید نفت خام و میعانات گازی ایران از نیمه اول 2018 تنها 15 درصد کاهش یافته و در حال حاضر به 3.9 میلیون بشکه در روز می‌رسد و صادرات ایران حدود 500 هزار تا یک میلیون بشکه در روز است. این تولید اضافی فروخته نمی‌شود و در تأسیساتی روی زمین یا در دریا ذخیره می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала