پمپئو: احتمال دیدار ترامپ و روحانی، به نظر تهران بستگی دارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پمپئو: احتمال دیدار ترامپ و روحانی، به تهران بستگی دارد
پمپئو: احتمال دیدار ترامپ و روحانی، به تهران بستگی دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمال ملاقات ترامپ و روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به نظر ایران بستگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان مایک پومپئو ، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، ملاقات بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا و حسن روحانی رئیس جمهور ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به تصمیماتی كه تهران اتخاذ خواهد كرد بستگی دارد. این موضوع روز یکشنبه توسط در پخش کانال ABC اعلام شد. 

تلاش مکرون برای ملاقات ترامپ و روحانی  - اسپوتنیک ایران
تلاش مکرون برای ملاقات ترامپ و روحانی

پمپئو در این خصوص اظهار داشت: "ما می خواهیم رایزنی كنیم. رئیس جمهور ترامپ گفت كه او آماده است بدون پیش شرط با رئیس جمهور روحانی ملاقات كند. وی بارها این را گفته است".

 پمپئو در پاسخ به این سؤال كه آیا او معتقد است كه این دو رئیس جمهور در حاشیه مجمع سازمان ملل متحد دیدار خواهند كرد ، پاسخ داد: "من نمی توانم بگویم. این بستگی به آیت الله (رهبر ایران - آیت الله علی خامنه ای) دارد که او تصمیم درستی در مورد کشورش بگیرد".

پمپئو در برنامه اخبار فاکس نیوز گفت: "رئیس جمهور ترامپ تصمیم خواهد گرفت که ملاقات کند ، اینکه آیا این دیدار؛ فرصتی برای دستیابی به نتایج مثبت برای آمریکایی ها خواهد داشت. ترامپ بدون پیش شرط با آنها دیدار خواهد کرد".

گفتنی است، پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دیدار با رئیس جمهور ایران حسن روحانی را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر را بعید نمی داند.

در ۷۴ مین مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتظار می رود که بیش از ۱۰۰ رهبر دولت و تقریبا ۸۰ نخست وزیر و وزیر امور خارجه حضور یابند. سخنرانی مهمانان در چارچوب این مراسم از ۲۴ ام تا ۳۰ ام سپتامبر برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала