فشار واشنگتن به امارات برای توقف تجارت با ایران

© Fotolia / Philipusفشار واشنگتن به امارات برای توقف تجارت با ایران
فشار واشنگتن به امارات برای توقف تجارت با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وال استریت ژورنال از فشار آمریکا به امارات برای توقف تجارت با ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه‌ اقتصادی-سیاسی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: در حالی که تجار ایرانی عنوان می‌کنند سال‌هاست که از بندر فجیره امارات برای ارسال فرآورده‌های نفتی، صادرات مجدد نفت خام، سوخت و دیگر تولیدات نفتی تحریم شده استفاده می‌کنند، نمایندگان آمریکایی در تابستان سال جاری با سفر به فجیره، از تداوم صادرات نفت ایران از این بندر گلایه کرده‌اند.

توقف حمل و نقل نفت از طریق تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
حمایت امارات از ایران در تنشهای تنگه هرمز

این روزنامه می‌نویسد که در ماه ژوئن یک مقام ارشد آمریکایی با یک پیام واضح وارد امارات متحده عربی شد: دولت ترامپ قصد دارد از طریق تحریم‌هایی که فروش نفت ایران را هدف قرار می‌دهد، عرصه را بر این کشور تنگ کند.

در ادامه این گزارش آمده است که بر اساس اعلام شرکت‌های مستقر در امارات، اینک کالاهای تحریمی‌ همچون گوشی‌های تلفن همراه آمریکایی و دیگر کالاهای مصرفی سر از ایران در می‌آورند و امارات همچنان از طریق نظام حواله پولی، مجرایی برای انتقال ارز خارجی به ایران است.

این مقام ارشد آمریکایی در گفت‌وگویی خطاب به مقامات امارات اظهار داشت: آن‌ها باید مراقب باشند. ممکن است با پیامدهای تحریمی مواجه شوند. صبر ما رو به اتمام است.

این روزنامه در بخش دیگر این گزارش نوشت: بنابه گفته تجار ایرانی و اماراتی، تجارت کالا با ایران از طریق نظام مالی قابل رصد نیست و این جریان ادامه دارد. آن‌ها می‌گویند که پرداخت‌ها به صورت نقدی یا در کشورهایی چون عمان انجام می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала