بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره سفر فروتا به ایران

© AP Photo / Hans Punzبیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره سفر فروتا به ایران
بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره سفر فروتا به ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای از دیدار مدیرکل موقت این آژانس با مقامات ارشد ایران و محورهای گفت و گوی میان طرفین خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وب‌ سایت رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای از سفر کرنل فروتا، مدیرکل موقت این آژانس به ایران و دیدار وی با علی اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و دیگر مقامات ارشد این کشور خبر داد.

در این بیانیه آمده است: بحث‌ها حول محور فعالیت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران بوده است و بر تداوم تعامل بین آژانس و ایران در ارتباط با اجرای توافقات پادمانی و پروتکل الحاقی تأکید شد. فروتا تأکید کرد که اینگونه تعاملات نیازمند همکاری کامل و به موقع ایران است.

ظريف: كاهش تعهدات برجامی ایران در چارچوب برجام است - اسپوتنیک ایران
ظريف: كاهش تعهدات برجامی ایران در چارچوب برجام است

در ادامه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح شده است: بحث‌ها همچنین شامل راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران طبق برجام شده است و در این خصوص، فروتا، در جریان فعالیت‌های اعلام شده ایران در ارتباط با تحقیق و توسعه سانتریفیوژ قرار گرفته است. وی اعلام کرد که گزارشی را در این خصوص در اختیار شورای حکام آژانس قرار خواهد داد.

پیش‌تر، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران یک روز پیش از پایان فرصت ۶۰ روزه دوم ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام  گفت: در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است، بلافاصله شروع کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مدنظر بوده را کنار بگذارد و شاهد گسترش در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژهای جدید و هر آنچه که برای غنی‌سازی نیاز داریم را سازمان انرژی انجام دهد و شاهد سرعت عمل در این زمینه باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала