اجاره پیاده‌رو به دستفرشان در خیابانی در تهران +ویدئو

© Fotolia / Valena Soraja Imageعابران در خیابان
عابران در خیابان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارشگری که با دوربین‌مخفی از ماجرای اجاره پیاده‌روی خیابانی در تهران به دستفروشان با اجاره بهای میلیونی پرده برمی‌دارد.

به گزارش اسپوتنیک، انتشار اخبار مربوط به مافیای پیاده‌رو و پیاده‌رو کارها در فضای مجازی مورد واکنش کاربران در صفحات اجتماعی قرار گرفت. کاربران ویدئویی از این اتفاق را که توسط دوربین‌مخفی ضبط شده است را به اشتراک می‌گذارند و از آن با نام فاجعه‌ای دیگر یاد می‌کنند. گزارشی که از یکی از خیابان‌های تهران تهیه شده است حاکی از آن است که برخی از مغازه‌دارها، خیابان مقابل مغاره خود را در ساعتی مشخص و به اندازه تعریف شده به دستفرشان اجازه می‌دهند. اما دستفروشان علاوه بر پرداخت کرایه به مغازه‌داران باید به شخص دیگری نیز مبلغی برای اجاره  و اجازه بساط دستفروشی‌شان بپردازند. ویدئو زیر شرح دقیقی از  این ماجراست.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

پخش این گزارش از برنامه خبر صدا و سیمای ایران واکنش مسئولین را نیز به دنبال داشت. سردار بیات فرمانده یگان محافظت شهرداری تهران در این رابطه گفت: «ما قبلا اقدام به شناسایی افرادهای لیدری در این رابطه کرده بودیم و این شناسایی‌ها همچنان ادامه دارد و خواهشی که از همه شهروندان داریم معرفی این افراد به یگان محافظت شهرداری است و قطعا مسئولین مربوطه با هماهنگی و اخذ مجوزی که از مرجع محترم مقام قضا دارند برخورد می‌کنند. همچنین در بررسی‌های انجام شده ۶۰ الی ۷۰ درصد از این دستفروشان با هماهنگی و حمایت این مغازه‌دارها اقدام به دستفروشی در جلوی محوطه مغازه این افراد می‌کنند. چنانچه همکاری آنها در این رابطه برای ما مغرض نشود قطعا از طریق اماکن عمومی با اینگونه مغازه‌دارها در صورت تبانی حتما برخورد خواهیم کرد.»

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

برخی از کاربران عقیده دارند شهرداری خود نیز در این ماجرا دست دارد و بارها دیده‌اند که افرادی که بساط دستفروشی پهن می‌کنند به مامورین شهرداری مبلغی را پرداخت می‌کنند. جمعی از کاربران نیز فشار اقتصادی و مشکلات مالی را زمینه‌ساز این قبیل فسادها می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала