مجازات حیوان‌آزاری تشدید می‌شود +عکس

© AFP 2023 / Johannes Eiseleاولین شبیه سازی سگ در آرژانتین
اولین شبیه سازی سگ در آرژانتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح ممنوعیت حیوان‌آزاری به امضای ۱۰۰ نماینده مجلس رسیده و به تازگی اعلام وصول شده است.

به گزارش اسپوتنیک، طرح ممنوعیت حیوان‌آزاری به امضای ۱۰۰ نماینده مجلس رسیده و به تازگی اعلام وصول شده است. در این طرح ضرب و شتم، شکنجه، مجروح کردن عمدی، جراحی‌های غیرضروری و مثله کردن از مصادیق حیوان‌آزاری عنوان شده و مجازات حبس بیش از شش ماه تا دو سال، جزای نقدی بیش از ۲۰ میلیون ریال تا ۸۰ میلیون ریال و شلاق از سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه برای مرتکبین پیش‌بینی شده است.

View this post on Instagram

A post shared by Shahin Samadpoor شاهین صمدپور (@shahinsamadpoor) on

محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام وصول طرح ممنوعیت حیوان‌آزاری در هفته گذشته گفت: «با توجه به تعلل دولت و قوه قضائیه در ارائه لایحه منع آزار حیوانات، ما این طرح را ارائه کردیم تا خلاء قانونی موجود در این زمینه مرتفع شود. البته پیش‌نویس این طرح از مدتی پیش آماده بود اما به دلیل بار مالی طرح، منتظر ارائه لایحه از سوی دولت یا قوه قضاییه بودیم که چون این لایحه ارائه نشد، طرح خود را با امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان، تقدیم مجلس کردیم.»
وی همچنین با بیان اینکه در موارد متعددی آزار و اذیت حیوانات، موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است، افزود: «اسلام هم درباره دفاع از حیوانات و حمایت از آنها احکامی دارد که اخلاق و حقوق و توجه به حیوانات را مورد توجه قرار داده است لذا هرگونه تعدی و تفریط نسبت به حیوانات یا حقوق آنها، نقض حقوق حیوانات و مستوجب مسئولیت است.»

View this post on Instagram

A post shared by dog.gilan.rasht🇮🇷 (@dog.gilan.rasht) on

کاربران بسیاری نسبت به این خبر واکنش نشان داده‌اند. این کاربران ضمن ابراز خوشحالی از این اتفاق، امیدوارند پس از این موردی از حیوان‌آزاری مشاهده نکنند. تعدادی از کاربران به دلیل سهل‌انگاشتن حیوان‌آزاری و دور زدن مجازات طرح شده توسط مجرمان، مخالف جزای نقدی هستند.

View this post on Instagram

A post shared by روبان نارنجی های چالوس (@rooban.narenjiha.chalus) on

همچنین کاربرانی به شخصیت افراد حیوان‌آزار اشاره می‌کنند و معتقدند آنها خطرناک هستند و امکان دارد به انسان نیز آسیب بزنند. اما تعدادی از کاربران ضمن تبریک به حامیان حقوق حیوانات نسبت به بی‌تفاوتی و تاخیر در حل مسائل دیگر در کشور ایران گلایه می‌کنند و خواستار قانون حمایت از اطفال و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала