فرایند جوان سازی انسان در سطح DNA

© Fotolia / Sergey Nivensفرایند جوان سازی انسان در سطح DNA
فرایند جوان سازی انسان در سطح DNA - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان آمریکایی دانشگاه کالیفرنیا موفق شدند در جریان یک سری آزمایش پزشکی، با استفاده از دارو سن بیولوژیکی افراد را در سطح DNA آنها کاهش دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Nature، محققان برنامه ریزی كرده بودند تا تأثیر داروها بر سیستم ایمنی بدن را آزمایش كنند و انتظار مشاهده تاثیر دارو ها بر روی سن بیولوژیکی را نداشتند. پس از گذشت یک سال از مصرف مجموعه داروها، سن بیولوژیکی شرکت کنندگان در آزمایش 2.5 سال کاهش یافت و سیستم ایمنی بدن علائم بهبودی را نشان داد.

در همین زمینه یکی از اعضای تیم این آزمایشات گفت: " "انتظار کند شدن ساعت بیولوژیکی را داشتم، اما حرکت آن رو به عقب غیر منتظره بود."

وی افزود: "در ابتدا یک متخصص ایمونولوژی از لس آنجلس، تأثیر تزریق هورمون رشد را در ترمیم بافت تیموس در انسان مورد مطالعه قرار داد. همه شرکت کنندگان در این آزمایش دو داروی ضد دیابتی، Prasterone و Metformin مصرف کردند و هورمون به آنها تزریق شد."

عابران در خیابان - اسپوتنیک ایران
تعیین سن بیولوژیکی

در ادامه وی خاطر نشان کرد که نه داوطلب، مردانی از 51 تا 65 سال، مرتباً داروها را مصرف کردند و آزمایش خون دادند و MRI گرفتند. در نتیجه آزمایش، وضعیت خون در کلیه شرکت کنندگان بهبود یافت و در هفت نفر از آنها بازسازی بافت تیموس مشاهده شد.

علاوه بر این نتایج این مطالعه نشان داد که سن بیولوژیکی کلیه شرکت کنندگان در آزمایش بطور چشمگیری کاهش یافته است.

هوروات گفت: "از آنجا که ما می توانیم تغییرات [در تحلیل] هر یک از شرکت کنندگان را جداگانه پیگیری کنیم و تأثیر [جوان سازی] برای همه بسیار قوی بود ، من پر از خوش بینی هستم."

از آنجایی که نتایج آزمایشات بسیار قوی و مایه خوشبینی بودند، اکنون دانشمندان در حال برنامه ریزی یک مطالعه بزرگتر هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала