مبارزه با قاچاق کالا و ارز با استقرار فیزیکی ناجا

اشتراک
پلیس امنیت اقتصادی ناجا در مرزهای دریایی، هوایی و زمینی مستقر شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا،معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از استقرار فیزیکی ناجا در 13مرز مجاز خبر داد که شامل 9مرز دریایی، یک مرز هوایی و سه مرز زمینی می‌شود.

وی در ادامه توضیح داده تأکید نمود:«فرایند مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخش‌های مختلفی دارد. یکی از اقدامات ستاد ایجاد هماهنگی دستگاه‌های عضو بود.بخش نخست اسقرار فیزیکی و بخش دوم دریافت و تبادل اطلاعات به صورت سامانه ای و برخط است.

دستور رفع موانع ترخیص ۸۵ هزار کانتینر در گمرک ایران - اسپوتنیک ایران
دستور رفع موانع ترخیص ۸۵ هزار کانتینر در گمرک ایران

در فاز اول استقرار فیزیکی در 13مرز مجاز صورت خواهد گرفت که شامل 9 مرز دریایی، یک مرز هوایی و سه مرز زمینی می‌شود. 9 مرز مجاز دریایی شامل بندر شهید رجایی، بوشهر، خرمشهر، گناوه، لنگه، آبادان، دیلم و قشم میشود. سه مرز زمینی پایانه مرزی بازرگان، باشماق و پرویزخان و مرز هوایی فرودگاه حضرت امام خمینی است.

تمرکز ناجا بر مصادیق قاچاق کالا، عدم ایجاد اختلال در روند صادرات و واردات، تمرکز ناجا بر ارتقای سطح هماهنگی و تعامل بین ناجا و دستگاه های متولی از الزامات ماموریتی ناجا محسوب می‌شوند.

هر یک روز معطلی کالا در اماکن گمرکی برابر با یک درصد قیمت تمام شده کالا است به همین دلیل دنیا در مباحث مربوط به تسهیل تجارت اقدامات موثری انجام داده است.امیدواریم با سامانه‌هایی که در گمرک استقرار پیدا کردند با کمک تبادل اطلاعات از تخلفات گمرکی پیشگیری شده و تجارت رسمی تسهیل پیدا کند. همچنین کنترل محسوس و مزاحم کاهش یابد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала