واکنش انگلیس به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniواکنش انگلیس به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران
واکنش انگلیس به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه انگلیس به جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امورخارجه انگلیس امروز با انتشار بیانیه‌ای به تصمیم جدید ایران برای به کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته مدل IR6  و IR6s و تزریق گاز اورانیوم به سانتریفیوژها واکنش نشان داد.

افزایش تعداد سانتریفیوژ های ایران برای غنی سازی اورانیوم  - اسپوتنیک ایران
افزایش تعداد سانتریفیوژ های ایران برای غنی سازی اورانیوم

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: گام سوم ایران برای فاصله گرفتن از تعهداتش در توافق هسته‌ای به‌ ویژه در شرایطی که ما و شرکای اروپایی و بین‌المللی‌مان برای کاهش تنش‌ها با ایران به سختی تلاش می‌کنیم، ناامید کننده است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران امروز در تشریح جزئیات مربوط به گام سوم کاهش تعهدات برجامی گفت: اولین اقدام در این راستا این بود که از روز جمعه تولید مواد غنی شده از زنجیره های تحقیقاتی و عدم اخلاط را شروع کردیم و امروز این روند به آژانس اعلام شده است.

پیشتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز روز پنجشنبه 14 شهریور با ارسال نامه‌ای خطاب به موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که به دلیل تبعات ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحمیل مجدد تحریم‌های آن کشور و ناتوانی سه کشور اروپایی به اجرای تعهدات خود در برجام و در بیانیه‌های کمیسیون مشترک، جمهوری اسلامی ایران از امروز تمامی تعهدات خود در این توافق، در حوزه تحقیق و توسعه هسته‌ای را متوقف می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала