تأمین کشتیرانی آزاد در جهان ممکن است؟

© Fotolia / ragsac کشتیرانی آزاد در خلیج ‌فارس
 کشتیرانی آزاد در خلیج ‌فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع آمریکا و وزیر نیروهای مسلح فرانسه به بحث در باره تأمین آزادی کشتیرانی پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه منتشره از سوی نماینده رسمی وزارت دفاع آمریکا، مارک اسپر  ریاست پنتاگون و فلورانس پارلی وزیر نیروهای مسلح فرانسه روز 7 ماه سپتامبر در رابطه با ادامه کارهای مشترک در خصوص تأمین کشتیرانی آزاد در جهان به توافق رسیدند.

آنها در این دیدار به اوضاع در خلیج فارس توجه نشان دادند. آنها همچنین در باره کشتیرانی در آبهای مورد اختلاف و مبارزه با اقداماتی که باعث بی ثباتی می‌شوند و قوانینی که اصل و اساس موازین بین‌المللی را تشکیل می‌دهند، بحث کردند».

دو وزیر به گفتگو در باره حیطه وسیعی از مسائل دفاعی پرداختند از جمله تهدیداتی که از سوی چین و روسیه ناشی می شوند، اوضاع در خلیج فارس و سوریه، همکاری نیروهای مسلح دو کشور و ادامه تلاش ها و کار مشترک با هدف تحکیم امنیت جهانی و مبارزه با گروهک های ترورسیتی و دیگر خطرات جهانی به توافق رسیدند».

تشدید اوضاع در منطقه خلیح فارس پس از عصر 19 ژوئیه آغاز شد، زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محدوده آب های ایران نفت کش بریتانیایی Stena Impero را توقیف کرده و متعاقبا آنرا به بندر عباس منتقل کردند. خدمه نفت کش شامل 23 نفر بودند. مقامات ایران اعلام کردند که خدمه کشتی سالم بوده و نفت کش در اسلکه بندر قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала