بولتون: آژانس انرژی اتمی معتقد است که ایران می‌تواند مواد هسته‌ای خود را مخفی كند

© AP Photo / Shakh Aivazovبولتون: آژانس انرژی اتمی معتقد است که ایران می‌تواند مواد هسته‌ای خود را مخفی كند
بولتون: آژانس انرژی اتمی معتقد است که ایران می‌تواند مواد هسته‌ای خود را مخفی كند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی آمریکا در توئیتی با استناد به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت که ایران می‌تواند فعالیت‌های هسته‌ای خود را مخفی كند.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در توئیتی نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای مدیریت خود اطلاع داد كه ایران می تواند مواد هسته‌ای و فعالیت‌های مرتبط را پنهان كند.

بولتون نوشت: مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی (کرنل فروتا) عازم ایران می‌شود، در حالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای خود اطلاع داد که ایران ممکن است مواد هسته‌ای و یا فعالیت‌هایی را در زمینه هسته‌ای، پنهان کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: "ما با اعضای دیگر هیئت مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی مایل به دریافت گزارش كامل در اسرع وقت هستیم."

​روز شنبه ، فردریک دال، سخنگوی آژانس انژی اتمی اعلام کرد که این آژانس اطلاعات رسانه‌ها درمورد اظهارات ایران در خصوص مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی را بررسی کرده است. در عین حال، دیدار فروتا با مقامات ایران 8 سپتامبر در تهران برگزار می‌شود. به گفته آژانس، این دیدار بخشی از تعامل بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران است که با تأیید و نظارت بر اجرای توافق هسته ای همراه است.

همانطور که پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اطلاع داده بود، تهران روز جمعه گازدهی ماشین‌های آی‌آر۶ را به صورت زنجیره ۲۰ تایی شروع کرده است و زنجیره ۳۰ تایی را در برنامه بعدی انجام می‌دهد. به گفته وی مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا که فعالیت‌های تحقیقاتی دیگر محدود نخواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала