آمریکا، ابر قدرت رو به زوال

© Fotolia / Andreykrآمریکا، ابر قدرت رو به زوال
آمریکا، ابر قدرت رو به زوال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده یکی از کارشناسان موسسه مطالعات استراتژیک آمریکا، ایالات متحده جاه طلبی های امپریالیستی خود را تحت سلطه دونالد ترامپ کنار گذاشته و به یک ابرقدرت رو به زوال تبدیل شد که نمی تواند شریک قابل اطمینان برای سایر اعضای ناتو باشد.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم عزیز، کارشناس مطالعات استراتژیک در مقاله خود در نشریه Foreign Policy اطمینان می دهد که اتحادیه اروپا به دلیل ناتوانی آمریکا و احیای روسیه به عنوان ابرقدرت، به فکر ایجاد ارتش مستقل خود است. وی اظهار ناخرسندی می کند که هواداران ترامپ، روسیه را دوست و متحدی بزرگتر از آمریکایی ها در حزب دموکراتیک می دانند.

این تحلیلگر افزود: " ترامپ با ورود به کاخ سفید، دیدگاه خود را نسبت به یک دنیای جدید نشان داد. در این دنیای جدید، واشنگتن دیگر نمی خواهد "ژاندارم جهانی" باشد و ناتو بی فایده خواهد شد. "

وی تاکید کرد که "رهبران اتحادیه اروپا در حال حاضر در مورد چگونگی کنار آمدن با سناریویی که باید در آن از یک طرف با امپراطوری دوباره متولد شده در شرق و از طرف دیگر با یک ابرقدرت رو به زوال با رفتاری غیر دوستانه در غرب تعامل داشته باشند، فکر می کنند. در چنین شرایطی ، ممکن است یک ارتش واقعی اروپایی برای اولین بار به وجود بیاید. "

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала