آدریان دریا در نزدیکی بندرطرطوس سوریه قرار دارد

© AFP 2023 / JOHNNY BUGEJAآدریان دریا در نزدیکی بندرطرطوس سوریه قرار دارد
آدریان دریا در نزدیکی بندرطرطوس سوریه قرار دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا می کند که نفتکش ایرانی آدریان داریا ( گریس 1 سابق) در سواحل بندر طرطوس سوریه واقع شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس، تصاویر ماهواره ای دریافتی از شرکت فناوری فضایی آمریکا Maxar Technologies نشان می دهند که نفتکش ایرانی آدریان دریا در 3.7 کیلومتری ساحل طرطوس واقع شده است.

در 4 ژوئیه، مقامات انگلیس جبل الطارق به نفتکش ایرانی گریس 1 را به ضن اینکه به مقصد سوریه در حرکت است توقیف کردند. بیش از یک ماه بعد، مقامات جبل الطارق تصمیم به آزاد کردن نفتکش گرفتند. براساس گزارش رسانه‌ها، این اتفاق تنها چند ساعت پس از درخواست آمریکا برای ادامه توقیف این نفتکش رخ داده است. جلیل اسلامی، معاون رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی ایران پس از آزادی نفتکش اعلام کرد: " از این پس، گریس 1 با نام آدریان حرکت خواهد کرد. لازم به ذکر است که در ایران، آزادسازی نفتکش پیروزی دیپلماسی و شکست سیاست کاخ سفید خوانده شده است.

 نفتکش ایرانی آدریان دریا به مقصد رسید - اسپوتنیک ایران
نفتکش ایرانی آدریان دریا به مقصد رسید

خاطر نشان می شود که چند روز بعد از رفع توقیف نفتکش ایرانی، ایالات متحده حکم توقیف آن را صادر کرد. به گفته وزارت دادگستری آمریکا، دادگاه ناحیه کلمبیا حکم داد که نفتکش و تمام نفت موجود در آن به ارزش 995 دلار در رابطه با نقض تعدادی از قوانین آمریکا باید توقیف گردد. جبل الطارق در 18 اوت با استناد به اختلافات موجود در تحریم های ایالات متحده و اروپا علیه ایران، درخواست ایالات متحده برای تمدید توقیف نفتکش ایرانی Grace1 را رد کرد.

در نهایت در شب 19 اوت نفتکش آدریان دریا (گریس 1 سابق) جبل الطارق را ترک نمود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала