آمریکا قصد توقیف نفتکش ایرانی را ندارد

© AFP 2023 / Thomas Watkinsآمریکا قصد توقیف نفتکش ایرانی را ندارد
آمریکا قصد توقیف نفتکش ایرانی را ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا اعلام کرد پنتاگون قصد ندارد نفتکش ایرانی آدریان دریا 1 را که در جبل الطارق توقیف و سپس آزاد شده بود، دوباره توقیف کند.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، این مطلب را در چارچوب سفر خود به کشورهای اروپای غربی در لندن به خبرنگاران اعلام کرد.

یادآور می شود که 4 ژوئیه، مقامات جبل الطارق، این نفتکش ایرانی را که سابقاً نامش گریس 1 بود به جرم نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف نمودند و بیش از یک ماه بعد تصمیم به آزاد کردن آن  گرفتند. براساس گزارش رسانه‌ها، این اتفاق چند ساعت پس از درخواست آمریکا برای ادامه توقیف این نفتکش رخ داده است. ایران، آزادسازی نفتکش خود را که سپس نام آن به آدریان دریا 1 تغییر کرده، پیروزی دیپلماسی و شکست سیاست کاخ سفید نامیده است.

 بتازگی اعلام شد هواپیمای P-8A Poseidon آمریکا روز 5 سپتامبر  چند ساعت بر فراز سواحل سوریه و لبنان در نزدیکی جایی که اوایل هفته نفتکش ایرانی آدریان دریا1 گزارش مختصات خود به سیستم AIS را متوقف کرد پرواز شناسایی به انجام رساند.

پرواز در ارتفاع حدود 6 هزار متری انجام شد. مدتی قبل از آن هواپیمای آمریکایی RC-135U نیز بر فراز مرزهای آبی سوریه و لبنان به مدت چند ساعت مشغول پرواز شناسایی بود. مطابق با آخرین اطلاعات ماهواره‌ای، نفتکش ایرانی آدریان دریا1 که حامل 2 میلیون و 100 هزار تن نفت خام است، در فاصله 12 مایلی مرز آبی سوریه و 50-30 کیلومتری بندر طرطوس سوریه قرار داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала