پیشنهاد چند میلیون دلاری آمریکا به ناخدای نفتکش آدریان دریا

© AP Photo / Marcos Morenoپیشنهاد چند میلیون دلاری آمریکا به ناخدای نفتکش آدریان دریا ۱
پیشنهاد چند میلیون دلاری آمریکا به ناخدای نفتکش آدریان دریا ۱ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا به ناخدای هندی نفتکش آدریان دریا برای فراهم آوردن زمینه توقیف این نفتکش پیشنهاد رشوه چند میلیون دلاری داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه فاینانشال تایمز، آمریکا به ناخدای هندی نفتکش آدریان دریا پیشنهاد چند میلیون دلاری کرده که خبر آن توسط این روزنامه رسانه‌ای شده است.بر اساس این خبر، قرار بوده تا ناخدای این نفتکش در ازای دریافت چند میلیون دلار از آمریکا، زمینه توقیف این نفتکش ایران را فراهم آورد.

بر اساس این خبر دولت آمریکا به ناخدای نفتکش آدریان دریا ۱ که پیش از رفع توقیف در آبهای جبل‌الطارق با نام گریس ۱ شناخته می شد به سوی دریای مدیترانه با پرچم ایران در حرکت بود پیشنهاد میلیون‌ها دلار پول برای جلب همکاری او داده است.

این نفتکش ابتدا به سوی سواحل یونان و پس از آن به سوی بندر مرسین در ترکیه به راه افتاد، اما پیش از رسیدن به بندر مرسین مسیر خود را تغییر داده است، گفته می‌شود که این نفتکش راه خود را به سوی سوریه برای تحویل نفت در پیش گرفته است.

ناخدای هندی این نفتکش که آخیلش کومار نام دارد قرار بوده در ازای دریافت مبلغ، نفتکش را به ساحل کشوری که آمریکا بتواند توقیف مجدد آن را به اجرا بگذارد هدایت کند.

تایید خبرفایناشنال تایمز

همچنین نیز گفته می‌شود برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا با ارسال یک ایمیل پیشنهاد پرداخت چند میلیون دلار پول به ناخدای هندی این نفتکش را به اطلاع او رسانده است.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که خبر پیشنهاد پرداخت چند میلیون دلار به ناخدای این نفتکش که از سوی روزنامه فاینانشال تایمز منتشر شده بود، از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز تایید شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала