نخست وزیر مالزی به بی طرف بودن تحقیقات در مورد MH17 شک کرد

© AP Photo / Peter Dejongنخست وزیر مالزی به بی طرف بودن تحقیقات در مورد MH17 شک کرد
نخست وزیر مالزی به بی طرف بودن تحقیقات در مورد MH17 شک کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر مالزی، ماهاتیر محمد اظهار داشت که تحقیقات بین المللی در مورد فاجعه MH17 از منظر کسانی که از این فاجعه رنج برده اند و بی طرفانه نیست.

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر مالزی اعلام کرد: " لازم است یک تیم از كارشناسان كشورهای مختلف ایجاد شود، كه می تواند به طور بی طرف تحقیقات در این زمینه را انجام دهد.

وی همچنین خاطرنشان كرد كه مدت طولانی، مالزی به شواهد موجود در پرونده سقوط بوئینگ MH17 دسترسی پیدا نکرد.

به گفته ماهیتیر محمد: "ما نمی توانیم به صحت شواهدی که پس از مدت طولانی به آن دسترسی پیدا کردیم، اطمینان داشته باشیم."

وی همچنین در مورد اتهام به روسیه به عنوان عامل این فاجعه افزود: "اگر بتوانید کشوری را مسئول این فاجعه بدانید، خویشاوندان قربانیان می توانند مطالبات خود را از بیمه دریافت کنند. البته ، آسیب دیده ها در نتیجه تحقیقات شک نمی کنند. اگر روسیه در این حادثه مقصر است، مجبور به پرداخت غرامت خواهد بود." با این حال ، مالزی شک دارد که شواهد کافی برای اتهامات علیه روسیه وجود دارد.

نخست وزیر در پایان گفت: "من به عنوان یک فرد که ذینفع نیست در این ماجرا، به عنوان یک ناظر بی طرف، می توانم بگویم که برخی از نتایج تحقیقات به نظر من درست نیستند همانطور که برای خیلی از شهروندان مالزی به این صورت است."

پیش از این، نخست وزیر مالزی، بی اعتمادی خود نسبت به نتیجه گیری های تحقیقات بین المللی اعلام کرده بود. وی در اظهار نظری آمریكا، هلند و استرالیا را علاقه مند به یافتن علل این سانحه و یافتن مقصر واقعی این فاجعه ندانست، به عقیده وی، آنها در عوض به سادگی تصمیم گرفتند كه روسیه باید پاسخگو باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала