میلیون ها شماره تلفن کاربران فیسبوک در دسترس عموم قرار گرفتند

© REUTERS / Dado Ruvicمیلیون ها شماره تلفن کاربران فیسبوک در دسترس عموم قرار گرفتند
میلیون ها شماره تلفن کاربران فیسبوک در دسترس عموم قرار گرفتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میلیون ها شماره تلفن کاربران فیسبوک، از جمله کاربران آمریکا و بریتانیا در شبکه جهانی در معرض دید عموم قرار گرفت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت TechCrunch، بیش از 419 میلیون مورد از اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک، شامل 133 میلیون مورد از آمریکا، 18 میلیون مورد از سامنان بریتانیا و 50 میلیون از کاربران ویتنامی در دسترس آزاد در اینترنت قرار گرفتند.

در ابتدا، بانک اطلاعاتی بدون رمز عبور که بصورت آزاد در دسترس عموم است توسط یک متخصص IT GDI از بنیاد غیردولتی Sanyam Jain. بنا به گفته کارشناس مذکور، او نتوانست منبع خالق این بانک اطلاعاتی را کشف کند. با این وجود، متخصصان TechCrunch موفق به تماس با صاحب سرور و غیرفعال نمودن پایگاه داده شدند.

در هر مورد از اطلاعات منتشر شده، یک شناسه فیس بوک و شماره تلفن همراه متصل به آن وجود داشت. برخی از موارد شامل نام کاربری، جنسیت و کشور محل سکونت بودند. کارشناسان جندین مورد از اطلاعات این پایگاه را با مقایسه اکانت های فیسبوک کنتشر شده مورد بررسی قرار دادند.

اعتراف فیسبوک بر فروش اطلاعات کاربران - اسپوتنیک ایران
اعتراف فیسبوک بر فروش اطلاعات کاربران

در همین حال، فیس بوک اظهار داشت که آنها "هیچ مدرکی" مبنی بر هک شدن حساب های کاربری به دست نیاوردند، و تأکید کردند که شماره تلفن ها از حساب های کاربری باز جمع آوری شده اند، قبل از اینکه شرکت در سال گذشته تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهد. به گفته نماینده فیس بوک، داده ها کاملاً قدیمی است، زیرا برای جمع آوری آنها، قابلیت ویژه ای لازم بود، یعنی جستجوی کاربران از طریق شماره تلفن. این ویژگی در حال حاضر در دسترس نیست.

فیس بوک یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی است که در فوریه 2004 توسط دانش آموز 19 ساله آمریکایی مارک زاکربرگ تاسیس شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала