فرانسه: ایران از پیام های منفی خود داری ورزد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فرانسه: ایران از پیام های منفی خود داری ورزد
فرانسه: ایران از پیام های منفی خود داری ورزد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی اعلام ایران مبنی بر اجرای گام سوم خود در کاهش تعهدات برجام ورازت امور خارجه فرانسه واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه فرانسه در روز پنجشنبه در واکنش به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران اعلام کرد که ایران باید از هرگونه اقدامی که حاوی پیامی منفی است خودداری کند.

وزارت امور خارجه فرانسه تاکید کرد هرگونه پیام منفی به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها آسیب می‌رساند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز در جلسه چهارشنبه شب در پایان نشست سران سه قوه اعلام کرد که ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود را در چهارچوب سازمان انرژی اتمی برای هر آنچه کشور در زمینه تحقیق وتوسعه فناوری هسته‌ای نیاز دارد اجرایی خواهد کرد.

رئیس جمهوری ایران همچنین اظهار داشت: اقدامات ایران در چهارچوب مقررات آژانس خواهد بود و مهلت ۶۰ روزه دیگری در پیش روی اروپاست و هر زمان که به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات برجامی بر می‌گردیم، آمریکا یکسال پیش علی‌رغم مخالفت‌های کشور‌های امضاکننده برجام و پایبندی ایران به تعهداتش به صورت یک جانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و اعمال فشار به تهران را به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره یک توافق جدید در پیش گرفت.

جمهوری اسلامی ایران پس از خروج آمریکا از برجام یک سال صبر راهبردی را در دستور کار قرار داد و در پایان یک سال به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشور‌های اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد تا به تعهدات توافق هسته‌ای خود عمل کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала