انتشار عکس های ماهواره ای موشک های روسی مستقر در ترکیه

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر انتشار عکس های ماهواره ای موشک های روسی مستقر در ترکیه
انتشار عکس های ماهواره ای موشک های روسی مستقر در ترکیه   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 روسیه در پایگاه هوایی مرتد، واقع در حومه آنکارا مستقر شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، عکس های ماهواره ای منتشره از سوی شرکت اسرائیلی ISI در توییتر که روز 29 اوت گرفته شده اند، حاکی از این امر هستند.

این شرکت اسرائیلی ادعا می کند این موشک ها عملیاتی شده و از جمله رادارهای آنها مستقر گردیده اما هنوز روی پرتابگرها نصب نشده اند.

شرکت  ISIخاطرنشان می سازد احتمالاً در حال تست کردن موشک های اس 400  هستند تا سپس آنها را بطور تمام و کمال مستقر کنند.

​در سال 2017، آنکارا قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 را با مسکو منعقد کرد. ارزش کل این معاملات 2.5 میلیارد دلار می رسید. ناتو از ترکیه بابت خرید سیستم های دفاع هوایی از روسیه انتقاد کرد. ایالات متحده اول مشارکت آنکارا در برنامه هواپیمای نسل پنجمی اف-35 را تعلیق کرد. بعداً مشخص شد که ترکیه در سال 2020 کاملاً از مشارکت در تولید این جنگنده کنار گذاشته خواهد شد.

انتقال محموله اول سامانه های دفاع هوایی در تاریخ 25 ژوئیه به پایان رسید. برای انتقال همه عناصر محموله اول 30 پرواز انجام شد.

اس 400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала