امن ترین کشورهای جهان برای گردشگری

CC0 / / امن ترین کشور جهان برای گردشگری
امن ترین کشور جهان برای گردشگری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش کارشناسان مجمع جهانی اقتصاد (WEF)، فنلاند امن ترین کشور جهان برای گردشگران

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اینترفاکس، کارشناسان WEF در چارچوب رتبه بندی بین المللی قابلیت رقابتی در زمینه صنعت گردشگری و جهانگردی در سال 2019، فنلاند را امن ترین کشور برای گردشگران معرفی کردند. لازم به ذکر است که در رتبه بندی مذکور، ایسلند در مکان دوم وعمان در جایگاه سوم قرار گرفتند. همچنین در بین 10 کشور برتر ، سوئیس، هنگ کنگ، امارات متحده عربی، لوکزامبورگ، پرتغال و نیوزیلند قرار دارند.

علاوه بر این، کارشناسان ناامن ترین مقاصد گردشگری را نیز معرفی کردند که در میان آنها سالوادور، نیجریه، یمن، ونزوئلا و هندوراس ناامن ترین کشورها نام گرفتند.

لازم به ذکر است که از جمله معیارهای رتبه بندی ایمنی کشورها، سطح اطمینان از سازمان های اجرای قانون، شیوع حملات تروریستی و میزان قتل ها در نظر گرفته شده است.

در گزارشی دیگر که در ژانویه 2019 از سوی  سرویس آنلاین گردشگری Wegoplace منتشر شده بود، ایمنی کشورها برای مسافران مجرد بررسی و مشخص شد که سنگاپور بالاترین شاخص ایمنی (97 واحد) را دارد. پس از آن کشورهای نروژ، ایسلند و فنلاند با شاخص ایمنی 93 قرار می گیرند. ازبکستان در این رده بندی (91 واحد) در رده پنجم قرار گرفت و پس از آن هنگ کنگ (91 واحد) ، سوئیس (91 واحد) ، کانادا (90 واحد)، اندونزی (89 واحد) و دانمارک (88 واحد) قرار گرفتند. در بین ناامن ترین کشورها برای مسافران مجرد، ونزوئلا (44 واحد)، افغانستان (45 واحد) و سودان جنوبی (54 واحد) بدترین وضعیت را دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала