اقدامات اورژانسی در هنگام حمله قلبی +ویدئو، عکس

© Sputnik / Mikhail Fomichev /  مراجعه به بانک تصاویر کشف دلیل اصلی مرگ های ناگهانی
کشف دلیل اصلی مرگ های ناگهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تشخیص به موقع سکته قلبی شانس زنده ماندن و بهبودی بیمار را بیشتر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، حمله قلبی هنگامی رخ می‌دهد که جریان خون به عروق کرونر (رگ‌های تغذیه‌کننده قلب) مسدود شود. این انسداد ممکن است به علت تجمع چربی، کلسترول و سایر موادی که به نام پلاک شناخته می‌شود باشد. اگر پلاک در عروق قلب بشکند باعث ایجاد لخته خون در اطراف آن می‌شود و این اتفاق جریان خون به عضلات قلب را مسدود می‌کند. و در صورتی که درمان به تاخیر بیفتد می‌تواند به بخشی از قلب آسیب بزند یا آنرا نابود کند.

View this post on Instagram

A post shared by پایگاە خبری هاژه (@hajenews) on

علائمی همچون احساس فشار سنگین در قفسه سینه، انتشار درد به گردن، فک، شانه یا بازو، تنگی نفس و عرق فراوان، احساس سبکی و غش کردن، اضطراب و بی‌قراری، تهوع از علائم حمله قلبی می‌باشد. اطرافیان بیمار با مشاهده این علائم بایستی ضمن آرامش دادن به بیمار، او را در همان نقطه در حالت نیمه نشسته و بی‌حرکت نگاه داشته و بدون اتلاف وقت با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند. باید توجه داشت که انجام اقدامات لازم و به موقع در صورت مواجهه با بیماری که دچار حمله قلبی شده است، شانس زنده ماندن بیمار را بیشتر خواهد کرد.

View this post on Instagram

A post shared by Nursica (@nursica1) on

با تغییر در سبک زندگی و با کنار گذاشتن عادت‌های نامناسب از قبیل سیگار کشیدن، مصرف قلیان، نوشیدن مشروبات الکی، عدم تحرک، پرهیز از خوردن غذاهای نامناسب، چرب و پر‌نمک و کنترل شرایط خاص مانند دیابت و فشار‌خون، داشتن رژیم غذایی سالم، حفظ وزن مناسب و همچنین کاهش و کنترل استرس می توان از حمله قلبی جلوگیری کرد.

View this post on Instagram

A post shared by ofogh_salamaty (@ofogh_salamaty) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала