آخرین تدارکات نظامی آمریکا در تنگه هرمز

© Photo / Official U.S. Navy Pageآخرین تدارکات نظامی آمریکا در تنگه هرمز
آخرین  تدارکات نظامی آمریکا در تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جاشوا فری، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین، از استقرار ناوشکن‌های موشک‌انداز آمریکا در دو سوی تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سهام نیوز، فری روز سه‌شنبه به آسوشیتدپرس گفت این طرح به کشورها اجازه می‌دهد کشتی‌های خود را در منطقه اسکورت کنند.

این عملیات که به «سنتینل» یا «گذربان» معروف است با هدف افزایش امنیت دریانوردی اجرا می‌شود و شامل تجسس و ردیابی در تنگه هرمز و تنگه باب‌المندب از سوی آمریکا است.

استرالیا، بحرین، و بریتانیا اعلام کرده‌اند در این عملیات مشارکت می‌کنند. هند گفته که به صورت مستقل کشتی‌های تجاری خود را اسکورت می‌کند و امکان دارد چین نیز چنین کاری کند.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته از آغاز عملیات سنتینل در پی اقدامات به گفته وی «مخرب ایران» در منطقه خبر داده بود.

چگونه ترامپ توجیه شد که به ایران حمله نکند؟ + ویدئو - اسپوتنیک ایران
چگونه ترامپ توجیه شد که به ایران حمله نکند؟ + ویدئو

ایران، آمریکا را عامل ناامنی در خلیج فارس می‌داند و معتقد است کشورهای منطقه خود می‌توانند امنیت خلیج فارس را تامین کنند.

روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала