ایران بعد از دریافت 15 میلیارد دلار، آماده گفت‌وگو با کشورهای۱+۴ است

© AFP 2023 / Atta Kenare ایران بعد از دریافت 15 میلیارد دلار، آماده گفت‌وگو با کشورهای۱+۴ است

 ایران بعد از دریافت 15 میلیارد دلار، آماده گفت‌وگو با کشورهای۱+۴ است
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تنها در صورتی ایران به اجرای کامل برجام بر می گردد که قادر به فروش نفت خود باشد و ابتکار فرانسه دقیقا در همین راستا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، آقای عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران اظهار کرد: به دنبال تماس های تلفنی آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه با ایران، به او تاکید شد که یا اروپا می بایست از ایران نفت خریداری کند و یا معادل فروش نفت را به صورت خط اعتباری، که با درآمدهای نفتی ایران تضمین می‌شود و در حقیقت به نوعی به معنای پیش فروش نفت است، در اختیار ایران قرار دهد. 

ظریف: کاهش تعهدات برجام از سوی ایران، به معنای پایان مذاکرات نیست  - اسپوتنیک ایران
ظریف: کاهش تعهدات برجام از سوی ایران، به معنای پایان مذاکرات نیست

بسید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که پس از مذاکرات روز دوشنبه در پاریس هم اکنون در اسلوونی به سر می برد، در پاسخ به خبرنگاران گفت: ایران همچنان که بارها اعلام کرده است تنها در صورتی به اجرای کامل برجام بر می گردد که قادر به فروش نفت خود باشد و ابتکار فرانسه دقیقا در همین راستا است.

عراقچی تاکید کرد: به دنبال تماس های تلفنی آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه، به او تاکید شد که یا اروپا می بایست از ایران نفت خریداری کند و یا معادل فروش نفت را به صورت خط اعتباری، که با درآمدهای نفتی ایران تضمین می‌شود و در حقیقت به نوعی به معنای پیش فروش نفت است، در اختیار ایران قرار دهد.

عراقچی اضافه کرد: میزان این خط اعتباری حدود ۱۵ میلیارد دلار برای مدت چهار ماه یعنی تا پایان آخر سال میلادی است. بدین ترتیب در صورت حصول توافق ایران در چهار ماه آینده معادل صد در صد نفت خود را یا خواهد فروخت یا به صورت خط اعتباری دریافت و پیش فروش می کند.

عراقچی در ادامه این گفتگو توضیح داد: بعد از دریافت ۱۵ میلیارد دلار جمهوری اسلامی آمادگی گفتگو با کشورهای ۱+۴ را دارد اما واقعیت آن است که هنوز در خصوص دستور کار این گفتگوها اختلاف نظرهای جدی بین طرفین وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد که ایران به هیچ عنوان در رابطه با خطوط قرمز خود با کسی مذاکره نخواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала