سفارت روسیه: ایران، خدمه روسی نفتکش استنا ایمپرو را آزاد می کند

© Depositphotos.com / ElenaOdareevaسفارت روسیه: ایران، خدمه روسی نفتکش استنا ایمپرو را آزاد می کند
سفارت روسیه: ایران، خدمه روسی نفتکش استنا ایمپرو را آزاد می کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران 7 عضو خدمه نفتکش استنا ایمپرو ، از جمله خدمه روس را آزاد کرد.

آندری گاننکو ، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در تهران ، به اسپوتنیک گفت: هفت عضو خدمه نفتکش انگلیس Stena Impero که بیش از یک ماه قبل توسط ایران بازداشت شده اند ، آزاد می شوند، در میان آنها یک شهروند روس نیز وجود دارد. 

موسوی: 7 خدمه کشتی انگلیسی آزاد می‌شوند - اسپوتنیک ایران
موسوی: 7 خدمه کشتی انگلیسی آزاد می‌شوند

گاننکو گفت: "هفت نفر واقعاً آزاد خواهند شد. این کار به درخواست صاحب کشتی ، با تصمیم کاپیتان انجام شد. از میان هفت نفر آزاد شده ، یک شهروند روسیه که متخصص برق هست، وجود دارد."

به گفته وی ، "حداقل" خدمه روی کشتی همچنان باقی مانده است تا کشتی در صورت لزوم بتواند به دریا برود و شروع به قایقرانی کند.

پیش از این ، اطلاعاتی در مورد قصد آزادی هفت نفر از خدمه توسط نماینده رسمی وزارت امور خارجه ایران عباس موسوی در تلویزیون دولتی ایران اعلام شده بود، وی  خاطرنشان کرد که در بین این خدمه، شهروندان هندی نیز وجود دارند.

موسوی در ادامه گفت که ناخدای کشتی تصمیم گرفت ۷ نفر از خدمه شامل اتباع هندی با تشخیص خودش که لطمه‌ای به کارشان نخورد را آزاد کند. این افراد به زودی می‌توانند کشور را ترک کنند.

ما با خدمه کشتی و ناخدای کشتی مشکلی نداریم، این تخلف را خود کشتی انجام داده است.

پیش از این، اقای محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در خصوص سرنوشت کشتی انگلیسی گفت: مرجع قضایی که دادگاه بندر عباس است تکلیف نفتکش متخلف انگلیسی را تعیین می‌کند. 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала